Gå til innhold

Islamkritisk film er ute!


Anbefalte innlegg

Det forandrer ikke på det faktum at man oppfordrer til massemord av alt og alle med ulikt syn. Er det en verdi du selv ønsker å videreformidle? Det er nettopp det man gjør når man aksepterer tilstedeværelsen av slikt. Og som Pat Condell ordlegger seg: Det er ikke fordi det er annerledes. Det er fordi det er barbarisk.

 

Med det skal han også få ta over, for jeg er lei av å skrive for blinde øyne, så får de som er interessert se litt film i stedet:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Nå synes jeg ærlig talt du høres mer og mer naiv ut. Æresdrap basert på religiøs overbevisning er et faktum. Også sitter du her og kommer med at du ikke tror det er "konstruktivt å verdibelegge andres handlinger"? Faktum er at en bok svært mange baserer sitt livssyn på oppfordrer til masse grusomheter, og det er rett og slett ikke akseptabelt.

 

Ja, jeg er nok litt naiv. Og det tolker jeg til å være en tilstand hvor man er åpen for sysnpunkter. Ja, det betyr også at jeg kan bli lurt trill rundt. Har du en tilstand som virker bedre?

 

Dessuten vil jeg påstå at du ikke fikk med deg helheten!?

Her er hva jeg skrev:

 

"Fremdeles tror jeg at det ikke er konstruktiv å verdibelegge andres handlinger. Det fordi at inntil jeg kjenner min meningsmotstander

godt nok så er ikke han villig til å ta i mot kritikk. Vi kan først finne ut om vi har noe

sammenfallende verdier,

og bruke eventuelt det som et grunnlag.

"

 

Det betyr at jeg møter noen, ikke forestillingen om noen.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det forandrer ikke på det faktum at man oppfordrer til massemord av alt og alle med ulikt syn. Er det en verdi du selv ønsker å videreformidle? Det er nettopp det man gjør når man aksepterer tilstedeværelsen av slikt. Og som Pat Condell ordlegger seg: Det er ikke fordi det er annerledes. Det er fordi det er barbarisk.

 

Med det skal han også få ta over, for jeg er lei av å skrive for blinde øyne, så får de som er interessert se litt film i stedet:

 

Ikke gi opp!

 

Bli kanskje litt flinkere til å legge frem ditt syn. Henvisning til andres sannheter sier ikke så mye om hva du mener.

 

Edit: Fillern, trodde jeg var kjapp nok til at postene ble slått sammen automatisk. Beklager for spammingen.

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Bli kanskje litt flinkere til å legge frem ditt syn. Henvisning til andres sannheter sier ikke så mye om hva du mener.

 

Gjør det ikke det hvis man er enig?

 

For meg gjør det ikke det hvis man ikke har gjort tankene til sine egne og formulerer disse. Dette er fordi språket er nøkkelen til ekte informasjon. Hvem som helst kan finne geniale sitater/tanker/logikk osv. Men det blir litt for lettvint. Kom heller med eksempel der geniale tanker har utgjort en faktor for akkurat deg! Da blir det mere troverdig i min verden.

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Bli kanskje litt flinkere til å legge frem ditt syn. Henvisning til andres sannheter sier ikke så mye om hva du mener.

 

Gjør det ikke det hvis man er enig?

 

For meg gjør det ikke det hvis man ikke har gjort tankene til sine egne og formulerer disse. Dette er fordi språket er nøkkelen til ekte informasjon. Hvem som helst kan finne geniale sitater/tanker/logikk osv. Men det blir litt for lettvint. Kom heller med eksempel der geniale tanker har utgjort en faktor for akkurat deg! Da blir det mere troverdig i min verden.

 

:)

hmm, hva skiller vår verden fra din verden?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Bli kanskje litt flinkere til å legge frem ditt syn. Henvisning til andres sannheter sier ikke så mye om hva du mener.

 

Gjør det ikke det hvis man er enig?

 

For meg gjør det ikke det hvis man ikke har gjort tankene til sine egne og formulerer disse. Dette er fordi språket er nøkkelen til ekte informasjon. Hvem som helst kan finne geniale sitater/tanker/logikk osv. Men det blir litt for lettvint. Kom heller med eksempel der geniale tanker har utgjort en faktor for akkurat deg! Da blir det mere troverdig i min verden.

 

:)

hmm, hva skiller vår verden fra din verden?

 

Hva får deg til å tro at det er et skille?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Man føler nå en gang at enkelte er flinkere til å ordlegge seg enn man selv er, og såvisst er det lettvint, men hvorfor finne opp hjulet på nytt.

 

Så hvis man føler underlegenhet, hvor skal man plassere ansvaret?

Lenke til kommentar

Tror jeg leste det i Illustret Vitenskap, men har ikke klart å finne det igjenn, så mulig det kan ha vært ett annet sted.

Det ble gjordt en undersøkelse på hvordan vi tolker/oppfatter ting. Tre grupper, en for israel, en i mot og en nøytral/kontroll, skulle vurdere en nyhetssak og hvordan den vinklet konflikten. De som var for israel syntes den var for positiv mot palestinerene, de som var i mot israel syntes den var for positiv mot israel, mens kontrollgruppen syntes den var ganske balansert.

 

Så det er nok enklere for folk som er i mot islam og muslimer å finne negative ting i koranen, fordi det er det man er ute etter å finne (ett fenomen som heller ikke er utkjent i vitenskaplig forskning, man finner det man leter etter selv om det ikke er der). Og sikkert motsatt også, hvor de mer seriøse negative elementene kanskje ikke blir vektlagt nok.

En muslim kan tenkes å feiltolke koranens budskap, fordi h*n er f.eks "sinna på verden".

 

Så skal man prøve å forholde seg objektiv til en sak, eller få ett så riktig bildet som mulig, så er lurt å være klar over dette fenomenet og hvilket ståsted man har til gitt tema, slik at man kan prøve å ta seg selv i å "farge utfallet". Noe som sikkert ikke er veldig lett, da de fleste sikkert mener (til å begynne med i alle fall) at "jeg har rett".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Så hvis man føler underlegenhet, hvor skal man plassere ansvaret?

Det må man selv ta, men ikke i dag. ;)

 

Du skal få en dag i morra, som rein og ubrukt står ... :D

Lenke til kommentar
Hvordan skal vi få kastet ut alle innvandrerne?

 

Sverige?

 

Vi får vel øke politibudsjettene, slik at politiet kan samle sammen alle som ser litt rare og anderledes ut, stue dem inn i ett fly, spinne nåla på kompasset og sende flyet i den rettningen til det (flyet/piloten) finner noen som vi ha dem.

 

Skulle du ikke ha forstått det, så var den en dose ironi.

 

Hvorfor skal vi kaste ut alle innvandrere ? Har alle gjordt noe galt ? Er alle farlige ?

Hva vi skal gjøre med innvandrere eller asylsøkere som kommer hit for å bedrive kriminaliet er ett annet tema for en annen tråd.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar
Hvordan skal vi få kastet ut alle innvandrerne?

 

Sverige?

 

Stemme på FRP :p

Du tror det er lurt ha en Bilderberg medlem som statsminister?

http://www.vgb.no/8858/perma/91553

 

Da har jeg heller mere tro på disse gutta :D

http://www.norgespatriotene.org/

 

Tja, det blir vel valget mellom en gjeng lallende idioter og ei dame som svarer til en internasjonal forening fremfor Norges lover. Et dilemma faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...