phfjeld Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ser på en server for opptak av TV-signaler (går i en vanlig CAT-5-kabel) fra Fredrikstad fibernett (leveres av Lyse), og lurte på om noen har noen erfaring med dette. Leste at dette ikke burde være verre enn å stjele streamen fra kabelen via en vanlig Ethernet-port, som i og for seg virker fornuftig. Deretter burde det vel ikke være verre enn å ta den opp med VLC eller noe. Uansett vil jeg bare ha kontrollert server-oppsettet, har ikke snøring på hva som trengs for noe slik. Serveren vil (naturlig nok) også fungere som en tjener for et eventuelt domene, og som mediasenter. Støy, størrelse osv. er ikke viktig. http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...14-6849DDF62B17 Takk. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Lett å ta opp? Vel, det kommer vel an på om de bruker IPTV eller noe proprietære greier. Hvordan funker dette fra Fredrikstad fibernett da? Har du en dekoderboks mellom cat-5 kabelen og TV'en? Eller hva? Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg har fiber inn på veggen nede, den forsvinner inn i det Fredrikstad fibernett kaller "hjemmesentralen", den er en CPL4 (med innebygget trådløs router). Videre går vanlig CAT-5-kabel fra hjemmesentralen til telefon, TV og router, og det burde egentlig ikke være så vrient å få has på krypteringsalgoritmen TV-signalene er kryptert med om vi bare finner navn på den osv. Har en set-top box før TVen, og den dekrypterer jo bare signalet og sender det videre i et fornuftig format. Boksen inneholder en liten og teit Linux-distro tror jeg, så det skulle ikke forundre meg om dekrypteringen av signalet gjøres via programvare. Uansett skal jeg ta en titt til mandagen og enten begynne på en programvarebasert dektrypteringsalgroitme eller få plukket fra hverandre dekoderen og lage en dekrypteringsdongel. Kjempeflott om IPTV. http://www.worleyconsulting.com/publicatio...07/IPTVhow.html Endring: Fjernet unødvendig sitering. Endret 25. februar 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 IPTV signalene er beskyttet via MAC og kryptering, så å klare å fange signalene og gjøre de om til video og rippe er meget vanskelig. Vil minne deg på at det du prøver på er ulovlig.(Leker politi) De enheter Kunden kobler til Utstyret, eller som benyttes for Kundens nyttiggjøringav Tjenestene for øvrig, skal være anvist/godkjent av Fredrikstad Fibernett og i samsvar med de krav som til enhver tid stilles til slikt utstyr. Kunden har ikke rett til å gjøre inngrep eller endringer i Utstyret eller Fredrikstad Fibernetts bredbåndnett eller installasjoner for øvrig. Dette omfatter også omprogrammering og andre endringer i Utstyrets konfigurasjon. http://www.fredfiber.no/getfile.php/www.fr...vilk%C3%A5r.pdf Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Vi bare leker nerder, ingen "inngrep" vil bli gjort. Forresten synes jeg at personen som utformet teksten du refererer til burde lynsjes, maken til stakkarslig bruk av store forbokstaver skal en lete lenge etter. Så lenge set-top boxen klarer dekrypteringen klarer vi den, tror du ikke? Til alle som har ventet på resultater siden mandag. Jeg har vært uten internnettforbindelse en stund, og hadde rett og slett ikke tid etter mandagen. Endring: Fjernet unødvendig sitering. Endret 25. februar 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det finne vel noen USB eller Firewire kontakter på tv dekoderen? Leste på en amerikansk nettside hvordan du kunne ta opp full HD fra Motorolas dekodere via Firewire kontakten. Min Motorola HD dekoder har ikke Firewire bare USB og den var ikke på listen over dekodere det fantes drivere til. Det er ikke mulig for pcen å kjenne igjen det som tilkobles via USB, så du sliter nok litt med å ta opp sendingene. Kan nevne at det ikke mulig å ta opp HD sendinger på Motorolas PVR dekoder.... Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Alle kanalene er dessverre kryptert, videre siden du ikke får tak i kodekort eller tilsvarende, vil du nok ikke klare å dekode kanalene. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Alle kanalene er dessverre kryptert, videre siden du ikke får tak i kodekort eller tilsvarende, vil du nok ikke klare å dekode kanalene. Nå sitter jo jeg å ser på kanalene ukryptert.. Metoden avslører jeg i midlertid ikke Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Nå sitter jo jeg å ser på kanalene ukryptert.. Metoden avslører jeg i midlertid ikke Nå er jo spm om du faktisk har dekryptert strømmen, eller funnet en ukodet strøm? Men forøvrig ekstremt teit av meg å si at ting ikke går an, alt går jo selvfølgelig an Endret 25. april 2008 av kpolberg Lenke til kommentar
melsom Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Nå sitter jo jeg å ser på kanalene ukryptert.. Metoden avslører jeg i midlertid ikke Nå er jo spm om du faktisk har dekryptert strømmen, eller funnet en ukodet strøm? Men forøvrig ekstremt teit av meg å si at ting ikke går an, alt går jo selvfølgelig an Dekryptert den .. Endret 25. april 2008 av melsom Lenke til kommentar
phfjeld Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 (endret) Om du knakk krypteringsalgoritmen er du et lite vidunder (eller investerte en helg i prosjektet), og vi hadde alle selvfølgelig blitt veldig glade om du hjalp oss i riktig retning. Algoritmens navn, inn- og utdata til og fra dekrypteringsmodulen osv. Endring: Fjernet unødvendig sitering. Endret 25. februar 2009 av phfjeld Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Alle kanalene er dessverre kryptert, videre siden du ikke får tak i kodekort eller tilsvarende, vil du nok ikke klare å dekode kanalene. Nå sitter jo jeg å ser på kanalene ukryptert.. Metoden avslører jeg i midlertid ikke Haha, nei det kan du nok ikke, da du ikke har greidd å få det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå