Gå til innhold

Når vil det komme innebygget Blu-ray på 12,1"?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å gå til innkjøp av en ny 12,1", da min Acer TravelMate 3004WTMi begynner å bli småtreg for dagens krevende arbeid (Photoshop CS3 f.eks.). Ønsker egentlig bare en ny og helt rimelig 12,1" laptop, maks pris rundt 8-9000kr. Men jeg liker godt å se på filmer, og det blir derfor veldig motsigende å kjøpe nå som Blu-ray kommer/har kommet.

Men hvor lenge må jeg vente tror dere før jeg kan se noen 12,1" med innebygget Blu-ray leser? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor blu-ray på en 12,1" laptop når skjermen er så liten at du knapt merker forskjell mellom dvd og hd på den?

Har selv en 12" og har testet HD på den.. Lite vits å legge i ekstra penger for det.

Kan skjønne det på en 17" med nesten full-HD oppløsning men ikke på 12"

Lenke til kommentar
Hvorfor blu-ray på en 12,1" laptop når skjermen er så liten at du knapt merker forskjell mellom dvd og hd på den?

Har selv en 12" og har testet HD på den.. Lite vits å legge i ekstra penger for det.

Kan skjønne det på en 17" med nesten full-HD oppløsning men ikke på 12"

Bare en liten korrigering, jeg har 15,4" med full HD. Her ser jeg stor forsjell på dvd og HD, tilogmed mellom HD-ready(720p) og full HD(1080p). Hadde sikkert helt klart å se forskjell på en 12" med en god skjerm, kommer an på øyet som ser.

Lenke til kommentar

Hei igjen! Grunnen til at jeg ønsker en 12,1" med Blu-ray og som støtter HD 1080p, er at jeg kobler den opp mot en 40" LCD-TV for å spille av HD filmer - men ønsker en liten bærbar når jeg er på reise.

på bærbare med standard optisk drev (som omfatter så godt som alle bærbare med optisk drev unntatt Thinkpad-modellene) kan du uansett sette inn Blu-Ray spiller senere evt. nå hvis du får kjøpt den løst noe sted.

Jøss, dette visste jeg faktisk ikke! Men er det ikke veldig vanskelig å åpne en laptop og sette inn en ny optisk drev? Min TravelMate 3004WTMi er nesten umulig å åpne.

Jeg tenkte å gå for en Asus F9S, og da kunne jeg faktisk sette inn en Blu-ray spiller i den? Her er en Blu-ray spiller som kanskje hadde vært aktuell: https://prisguiden.no/product.php?productId=92713

Hadde vært fantastisk hvis det gikk an å ordne dette selv! :)

Endret av HowCome
Lenke til kommentar

vanligvis er det en eller annen form for hendel, enten foran ved drevet, eller under maskinen, som du skyver/trekker i for å løse ut det optiske drevet. Det skal med andre ord ikke være nødvendig å åpne maskinen for å bytte det.

En Blu-Ray spiller som du skal sette inn i stedet må være av slimline type, og dette har jeg ikke sett solgt løst enda.

Lenke til kommentar

Aha, jeg forstår! Men når jeg undersøker utvalget av DVD-brennere/lesere i prisguiden av typen Slimline, så er det ikke mange treffene. Når det er så få DVD-lesere i slimline utforming, hvor stor er da sjansen for at dette vil komme i Blu-ray? Virker som om det kan gå nesten... noen år.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...