Gå til innhold

PSB noe å satse på?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ute etter å kjøpe meg et hjemmekino-sett. Jeg har sett på Yamaha RX-V1800 (med tanke på HD-DVD) men jeg har ikke bestemt meg helt enda, men det jeg sliter mest med er høytallerene. I første omgang vil jeg bare kjøpe fronthøytallere. Jeg har sett på PSB Image T65. Jeg er ikke en stereophil person, totalt i det minste, men jeg setter meget god pris på god lyd. (Jeg klarer meg ikke uten Sennheiser headsett for eksempel).

Så... Er disse PSB-høyalerne noe å satse på, eller burde jeg gå for noe annet? (eventuelt noen andre PSB-høytalere, jeg kan få litt rabat på PSB nemmelig). Men dersom det er skrap på boks så vil jeg ikke ha det:p

takk for hjelpen!

PS: jeg liker å spille høyt, og hører en del på rock (og opera. (i know)).

Endret av C0rt3z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSB lager gode høyttalere, og Image T65 ser ut til å være en kurrant høyttaler.

Jeg vil råde deg til å dra til alle de hifi butikkene i nærheten av deg og høre på hva du kan få for pengene dine hos dem. Ikke bare se på høyttalerene du kan få, men HØRE på de ;)

Jeg vil spesiellt anbefale deg å høre på Dali Ikon 6, som er en veldig god høyttaler, rost opp i skyene av mange anmeldere. Blir den litt dyr kan du se på den 1000 kroner billigere Suite 2.8, som ikke leverer like mye bass og volum, men som tross alt er billigere.

B&W er ypperlige allroundhøyttalere. De har potensiale til å spille veldig bra på rock, og er samtidig detaljerte nok til at operaen kommer godt frem.

De er litt mer belastning for forsterkeren enn Dali.

MEn det beste rådet er å høre på så mye som mulig, slik at du vet hva du får.

En annen god ide er å høre på noe så dyrt som mulig, gjerne toppmodeller/referanseserier, slik at du vet hvordan det skal høres ut ..

Lenke til kommentar

Har hatt PSB T6, hadde dem i mange (7 år) og jeg er meget kresen på lyd, synes at lyden på PSB er ganske bra party høyttalere. Til rock og pop osv. er dette meget grei lyd. Jeg hører mer og mer på jazz, klassisk osv. til den bruken henger ikke PSB Image med ikke med i det hele tatt. Hvis en liker bass så fungerer dem bra.

De er også meget lettdrevene, kjørte mine på en t-amp (2*7w) det fungerte meget greit.

Så til ungdomshøyttalere, partybruk osv så gir dem mye lyd for pengene. Yamaha og PSB fungerer bra sammen, det har jeg hørt mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...