yates56 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hei! Har kjøpt ny laptop med vista innstalert, er ikke så veldig fornøyd med vista, synes den jobber ganske tregt. Så jeg lurer på om det er noen der ute med tips om hvordan man kan få den til å jobbe litt raskere. Btw PC-en er en HP pavilion tx2000 2 ghz og 2 gb ram Takker for svar. Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Vista stjeler mye minne. Jeg har 1GB, og det er nytteløst. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Du kan begrense ting som kommer i oppstarten, begrense hva som ligger og jobber i oppgavelinjen, skru av alle fancy visuelle instillinger osv. jo mindre vista har å jobbe med om gangen, jo raskere går det. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Vista vil optimalisere seg selv over tid. Svært få såkalte "tweak" programmer fungerer. Det beste alternativet er å installere Service Pack 1. Den er tilgjengelig for engelsk, tysk, spansk og fransk nå. Norsk utgave kommer i april en gang. Vista stjeler mye minne. Jeg har 1GB, og det er nytteløst. Vista utnytter så mye minne det kan. Å "stjele" minne og utnytte er to helt forskjellige ting. Bare fordi du ser at du ikke har minne igjen, blir dette faktisk brukt til å optimalisere systemet. I motsettning til tidligere Windows-OS, er Vista designet for å vedlikeholde seg selv og optimalisere seg over tid. I starten kan Vista virke treg til tider, men dette vil rette seg etter noen dager. Endret 27. mars 2008 av TCi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå