Gå til innhold

Avkastningsdiagram - samler verdier fra en kolonne, hvordan fortsette fra en annen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Spurte litt tidligere om hvordan samle aksjetallene mine i et diagram. Det var litt komplisert å bruke PivotCharts, men klarte sånn nogenlunde å klare det jeg var ute etter i et vanlig diagram i Excel 2007.

Men, følgende problemstilling har jeg: Jeg har nå skrevet opp alle datoene (for år 2007) nedover i kolonne A, og depotverdi i kolonne B. Diagrammet jeg har laget for en oversikt over min økonomiske utvikling blir da helt enkelt laget ved å markere disse to kolonnene og de medfølgende radene, og diagrammet blir helt enkelt laget. Ok, greit så langt.

Men, når 2008 kommer - da fører jeg datoene i kolonne D og depotverdi i kolonne E. Altså jeg fortsetter samme system som for 2007. Men når jeg ønsker å ta tallene fra disse kolonnene, så blir det bare tull. Istedet for at diagrammet fortsetter grafen videre, og legger til datoene for 2008, så danner den faktisk en ny linje i linjediagrammet som heter "01.01.2008" :ermm:

Hvordan skal jeg løse dette? Altså at det istedet for en ny serie i linjediagrammet, så blir datoene for 2008 som er i kolonne D bare lagt til videre i diagrammet. Altså at der 01.12.2007 slutter, vil 01.01.2008 starte (selvfølgelig blir diagrammet presset sammen, men det går fint foreløpig).

Takk for all hjelp, setter veldig stor pris! :)

Endret av theportable
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jammen", vil det ikke da bli veldig rotete å måtte bla milelangt nedover lista for å finne det jeg ute etter? Jeg prøvde egentlig å lage dette systemet for å få det så ryddig som mulig. Å ende opp på rad xxxx etter noen år, er vel å gjøre det vanskelig når man skal føre inn tall den dagen om noen år?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...