tacomodo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg installerte emerald og noe themegreier og kjørte "compiz --replace" og nå har jeg kjipe tittelbarer på vinduene mine. Hva heter den som Ubuntu bruker når du installerer først gang og hvordan får jeg den tilbake? Jeg vil at alt skal se ut som når jeg først installerte og boota opp. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Nvm! Etter x-antall timer søking på ubuntu.com og gnome.com fant jeg i en gammel post her på forumet at det var metacity --replace. Faen ikke lett! Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hvis du er uerfaren så kan det lønne seg å ligge unna odde oppsett. Du kan modde Gnome så det holder uten å skifte ut hele softwaren som tegner vinduene for deg. Denne tror jeg du vil like: http://www.gnome-look.org/content/show.php...e?content=57063 og den er lett å sette opp, trenger bare skifte en font farge for å få skrift lesbar på både mørk og lys bakgrunn. Ikoner er trivielt å skifte. Finn deg gjerne noen screenlets og, pynter opp dekstopen litt. Nøy deg med det gnome-compiz-manager kan tilby av konfigurering av Compiz. Men om du vil oppsøke vanskeligheter, så er det også naturligvis mulig i linux Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Det heter vindusbehandler, eller window manager på engelsk. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Det heter vindusbehandler, eller window manager på engelsk. Hva er da window decorator? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det heter vindusbehandler, eller window manager på engelsk. Hva er da window decorator? Window decorator er det du sakket om, altså tittelbarene på vinduene. Window manager er noe annet som metacity eller compiz. Den vanlige Window decorator til gnome heter gtk-window-decorator. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Hmmm la meg se om jeg skjønner det her da. Compiz og metacity er begge window managere. Emerald er window decoratoren til compiz, mens gtk-window-decorator er window decoratoren til metacity? En ting til - Ubuntu 7.10 kommer visstnok med compiz installert (sant?), men brukes ikke denne ved første boot da eller? For det ble endring når jeg kjørte compiz --replace. Så compiz bare ligger ved og ikke brukes såfremt du ikke "aktiverer" den selv? Lenke til kommentar
goggys Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hmmm la meg se om jeg skjønner det her da. Compiz og metacity er begge window managere. Emerald er window decoratoren til compiz, mens gtk-window-decorator er window decoratoren til metacity? En ting til - Ubuntu 7.10 kommer visstnok med compiz installert (sant?), men brukes ikke denne ved første boot da eller? For det ble endring når jeg kjørte compiz --replace. Så compiz bare ligger ved og ikke brukes såfremt du ikke "aktiverer" den selv? Emerald er ikke window decoratoren til compiz for compiz kan bruke både gtk-window-decorator og emerald. Ångående 7.10 og compiz så er ikke compiz slått på "by default" så vidt jeg vet, fordi man må selv må installere proprietære grafikk drivere for å få compiz til å virke. Men det er veldig lett å slå på compiz, ved å gå til appperance settings, og huke av for 3d-effects. Lenke til kommentar
rocknrolf77 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Du kan jo finne en deb pakke for fusion-icon for ubuntu. Søk etter versjonen din, gutsy? Da kan du bytte vindushåndterer o.l + kjapp tilgang til instillinger for emerald og compiz. Fint å kunne enkelt skru av compiz når man skal spille litt for.eks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå