Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skal ha framføring om trening!

Anbefalte innlegg

Heisann. Var litt usikker på om jeg skulle poste her eller på trenings-forumet, så postet bare her så kan administrator flytte om det er feil plass :)

Men uansett.

Skal ha framføring om trening og jeg har ikke peiling om hva jeg kan skrive. Framføringa skal vare mellom 5 og 15 minutter, så jeg må finne en del stoff.

Så det hadde vært fint om noen kunne komme med tips om hva jeg kan ha om :)

Endret av Drunka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan skal du ha dette fremføringen? Hvis du har tilgang til pc/overhead så vil jeg anbefale deg at du tar med det. Lettere å holde styr, uten at en må stå med lapp i hånden med høytlesning.

Jeg pleier å ha det som tommelregel at en foil tar rundt ett minutt, dog lenger aldri er noe problem, så da bør du minst ha 5 foilere. Det du kan skrive litt om er jo:

-Vanlig oppbygning av en treningsøkt: Oppvarming, hoveddel, nedkjøling, tøying.

-Oppvarmingen: Stor mulighet for variasjon her, jogge, ballspill, andre leker

-Hoveddelen: Si noe om lengde i forhold til hva du skal trene. Få med seg at en vanligvis trener bedre med andre, da en kan pushe hverandre litt.

*intervaller, lange og korte

*langur

*teknikktrening(hvis du har en spesiell type sport du bedriver)

-Nedvarmingen: Vanlig hvis en har løpetur og bare ta litt roligere tempo mot slutten, jogge tilbake til garderobe/klubbhus osv.

-Tøying: Det er vel nå feil å si at tøying motvirker stølhet, som "alle" lærer opp igjennom skolegangen. Siste jeg hørte var også at det faktisk ikke gir lenger muskler heller, men dette var bare et rykte, men det kan jo sjekkes opp og tas med! Jeg gjør det mest for behagelighetens skyld.

-Det at en skal ha det moro på trening, selv om man blir sliten.

Ikke supermye og spesifisert, men det er et ok utgangspunkt av saker du kan prøve å forbedre. Eventuelt bare plukke litt. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...