Gå til innhold

mega lagringsplass, hvordan?

Azaziel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan koble så store harddisker som mulig og bruke alle portene uten problemer :)

Edit: I tillegg kan du kjøpe PCI-kontroller kort for S-ATA harddisker, slik at du får enda flere muligheter.

Endret av Trøtt
Lenke til kommentar
Hvis eg har et hovedkort med 8 s-ata inganger, hvordan kan eg få mest mulig ut av dette?

hvor mange Disker kan eg få/trikse til med, med dette hoved kortet.

https://prisguiden.no/product.php?productId=73683

vil ha mest mulig, uten at kortet tar kveld;-)

ka kan eg jørr???

(ikkje itereserte å bruke p-ata/ide)

Det er ikek noe problem å få inn så mange disker osm du gidder. Du kan kjøpe S-ATA ekspansjonskort med opp til 4 uganger pr. kort og dermed utvide til et ganske ekstremt antall disker.

Sjekk www.dealextreme.com - der har de masse billige men likevel helt greit ytelse kontrollerkort med GRATIS frakt til Norge ;) Genialt.

-Stigma

Lenke til kommentar
Hvis eg har et hovedkort med 8 s-ata inganger, hvordan kan eg få mest mulig ut av dette?

ka kan eg jørr???

Det er ikek noe problem å få inn så mange disker osm du gidder. Du kan kjøpe S-ATA ekspansjonskort med opp til 4 uganger pr. kort og dermed utvide til et ganske ekstremt antall disker.

takker, ska sjekka...

men koss blir det me strøm t alle dessa, fantasien??

Sjekk www.dealextreme.com - der har de masse billige men likevel helt greit ytelse kontrollerkort med GRATIS frakt til Norge ;) Genialt.

-Stigma

ka kan eg jørr???

-Stigma

takker, ska sjekka...

men koss blir det me strøm t alle dessa, fantasien??

Lenke til kommentar

Strøm er ikke noe problem. Mener å huske du beregner ca 10W per harddisk. MEn uansett, dersom du beregner litt i tillegg, så trenger du ikke all verden. Det folk trenger kraftig PSU til nå til dags er overklokkede systemer med kraftig skjermkort. Skal du ikke ha en spillemaskin (les: kraftig skjermkort) holder det med en vanlig 450W f.eks. (Men for all del kjøp en kvalitets-strømforsyning, dette er en meget viktig del av maskinen)

Lenke til kommentar
Strøm er ikke noe problem. Mener å huske du beregner ca 10W per harddisk. MEn uansett, dersom du beregner litt i tillegg, så trenger du ikke all verden. Det folk trenger kraftig PSU til nå til dags er overklokkede systemer med kraftig skjermkort. Skal du ikke ha en spillemaskin (les: kraftig skjermkort) holder det med en vanlig 450W f.eks. (Men for all del kjøp en kvalitets-strømforsyning, dette er en meget viktig del av maskinen)

eg meine å huska at de trekker ca 30 watt under oppspinn, å idle er 10watt, under skriving, det husker jeg ikkje..

strøm ja, tenker ikkje på selve strømmen, men på koblingene, kan eg bara bruka " Y " ledd?? for å få flere tilkoblinger meine eg!!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

eg meine å huska at de trekker ca 30 watt under oppspinn, å idle er 10watt, under skriving, det husker jeg ikkje..

strøm ja, tenker ikkje på selve strømmen, men på koblingene, kan eg bara bruka " Y " ledd?? for å få flere tilkoblinger meine eg!!!

Ja, seff Y-ledd gjør jobben. Noen strømforsyninger har flere 12V rails. i såfall kan det lønne seg å distribuere lasten gjevnt over de forskjellige railsa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...