Gå til innhold

Et portrett av Ingebjørg

Anbefalte innlegg

Et lite portrett jeg tok på gaten utenfor skolen i dag.

Litt artig, siden de jentene jeg tok bilder av gjorde narr av den typiske modell aktige holdningen, og siden vi sto i gaten, begynte bilene å tute, og folk stirret.

Uansett, dette var et av de få bildene som faktisk ble skarpe nok.

Noen innspill?

post-39493-1206647345_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

collgate smile - anyone?

føles uskarpt for meg, litt utbrent på personen, og mørkt plagg i ett ellers relativt highkey bilde tar litt mye oppmerksomhet. Blir liksom bakgrunnen og genseren som kjemper om min.

generelt ikke så bra etterbehanling, demp tennene, ihvertfall.

kanskje det gjør seg bedre i S/H?

Lenke til kommentar
Helt ordinært bilde.

:)

pederk kunne føle sin venstre hånd gli raskt opp på tastaturet idet han trykket først på "Sitat"-knappen ettefulgt av "Svar"-knappen. Hva kunne en alminnelig tastaturkriger som han selv gjøre for å si fra til noen som kommer glidende inn på forumet og poster en kort, ubrukelig, kommentar bedre kjent som "spam," at de heller kan la være å poste slikt? Denne PencilCase viste dobbel forakt for trådstarter. For det første bidro han ikke med noe som helst som kunne hjelpe Ustedalen eller noen andre med å bli noe klokere, og for det andre rundet han av innlegget med et smilefjes som lett kan tolkes som nedverdigende når det kombineres med en såpass verdiløs uttalelse. "Helt ordinært bilde." Han leste det enda en gang. En indre glød satte en støkk i pederk; han visste hva han måtte gjøre. Han skrev en liten historie om seg selv i tredjeperson, og postet denne. Ja, han hadde gjort det rette valget. Han ville virke dum og teit, men poenget hans kom fram. Han smilte.

On topic: Bildet ser ikke særlig skarpt ut. Har du skarpet opp det etter at du skalerte det ned? Enten du har gjort det eller ei så lurer jeg litt på om bildet er bakfokusert, eller om noe annet er galt med fokusen/skarpheten. Hva slags objektiv bruker du?

Som nevnt tidligere så er bildet litt utbrent her og der i bakgrunnen, og de linjene som kommer inn og ut av hodet hennes hadde du klart deg bedre uten. Du kunne vurdert en annen bakgrunn. Det svarte til venstre for hodet hennes er det mest irriterende for min del. Ellers så er bildet komponert ganske sentrert. Å komponere litt lengre opp eller ned hadde vært bedre, tror jeg.

Var jeg deg så ville jeg ha latt være med copyrightteksten på bildet. Om du vil sørge for at ingen bøffer bildet så må du gjøre mer enn det der for å stoppe noen. Bildet er uansett copyrightet til deg, rett og slett fordi det er du som har tatt bildet, så sånn som det er har ikke teksten der noen som helst funksjon, men ser heller bare kjip ut.

Du har likevel fanget et veldig bra smil/blikk her. Ikke et dårlig bilde, men langt ifra perfekt som du kan lese.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...