magne32 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hallo! Pc specs: Acer Aspire 5920g Windows Vista® Home Premium, Dual Core T5450, GeForce 8600M-GS 256MB, 2024 MB (2x 1024), 250 GB, DVD-SM, ABG. Jeg har et alvorlig problem med Windows Vista Home Premium på laptoppen min. Det har seg slik at pc`n ikke ville loade explorer etter etter at jeg hadde avsluttet pc`n ved å holde On/off bryteren inne i 5 sec. Etter at windows hadde brukt diverse diagnose verktøy klarte jeg til slutt å få startet pc`n, men den "låste" seg hele tiden så jeg bestemte derfor meg for å bruke en innebygd funksjon som fulgte med Acer softwaren, "gjennopprett til fabrikkinstillinger". Det var da moroa virkelig startet... Da prosessen med å fjerne nåværende "OS" var ferdig og programmet skulle installere Windows på nytt, kom plutselig feilmeldingen "Type mismatch" -error, så trykket jeg på "OK", og pc`n låste seg. Har prøvd å BOTE pc`n og reinstallere windows fra den skjulte partisjonen der windows ligger, men hver gang kommer feilmeldingen "Type mismatch" -error opp. Hvis jeg starter maskinen på vanlig måte (uten å gå inn på BOTE softwaren) kommer jeg bare til en helt svart skjerm med en blinkende hvit - (bindestrek). Dum som jeg er, glemte jeg å lage en back-up cd til pc`n... Tenkte dessverre aldri på å lage en slik før det var ALTFOR seint.... Er det noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre for å fikse dette problemet? Kan jeg f.eks låne en back-up cd fra noen jeg kjenner som har samme pc? Lenke til kommentar
magne32 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Bumper denne tråden, i håp om svar. Nå har jeg fått laget meg en back-up disk fra en kamerat som har eksakt samme pc. Fortsatt får jeg feilmeldingen "type mismatch" -error. Noen som vet en fremgangsmåte for å fikse pc`n? Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Den feilen kommer ofte dersom man har byttet harddisk eller ikke bruker et sett recovery-plater som ikke hører til nøyaktig samme maskin. Det du må gjøre er å ta med PC-en til din lokale Acer-forhandler og få de til å legge inn et nytt image av harddisken på maskina di. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå