Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Mugg/råte skader på vinduer og dusjkabinett

Anbefalte innlegg

I en periode nå så har jeg vært utrolig sliten/slapp etc og oppdaget nå nylig mugg/råte skader på dusjkabinett og i svart "mugg" i hjørnene på soverommsvinduet vårt som er ganske ille nå. Det har vært en god stund uten at jeg og samboer har vært klar over det. Vi har en misstanke om at husverten har visst om dette før vi flyttet inn i februar 07, han har da malt noe hvit/gjennomsiktig "maling" rundt sover-og stuevinduene(er litt svart mugg på hjørnene der også). Dusjkabinett er av typen opphevet fra gulvet og har grønn mugg bak selve dusjkabinettet. I det siste så har jeg merket at det kommer vann langs en kant der det ikke skal være vann i det hele tatt slik at det har vært fuktig der hele tiden og var en gang jeg skrudde av et deksel rundt kabinette for å se under der, og slukket så ikke så særlig bra ut heller. Og det dugger veldig på samtlige vinduer i sokkeleli. vår. Generelt så føles det litt fuktig ut. Er det noe måte å få noen fagfolk til å komme hit å få muggen påvist hvilken type det er og eventuelt hvor lenge det har vært der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eier du selv?

Hvis ikke, snakk med huseieren. Han har ikke lov til å leie ut en leilighet med mugg!!

Det svarte i vinduet på soverommet kan komme av at det er for tett/dårlig luft/lite lufting..

Få huseieren til å ta kontakt med fagolk. Evt også ta kontakt med forsikringsselskapet ditt om det er du som eier.

Mugg/sopp kan være farlig.

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar

Aner ikke :O Men er det alvorlig kan dere jo ikke bo der...

Ta konktakt med huseier, han bør få noen til å se på dette med en gang.

Dette i vinduet kan jo bare være en filleting som løses med litt mer lufting.. Badet derimot, ufint.

Er det for fuktig i sokkelen ville jeg skaffet meg noe annet. Du kan få plager av å bo der for lenge. astma, lungebetennelse osv.

Lenke til kommentar

Vi har jo bodd der i et år og har vel hatt plager ca. like lenge, men ikke tenkt noe særlig før nylig da det ble oppdaget. Har snakket med en advokat om noe andre greie som husverten krever av oss og fortalte det med mugget, han anbefalte at jeg skulle ta meg en tur til fastlegen å få påvist inneklimasykdom så mulig vi kan flytte når vi har funnet noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...