Nastro Azzurro Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg har et lite problem. Leiligheten jeg leier er en sokkelleilighet, men internetten og den trådløse routeren er i leiligheten over. Problemet mitt er at jeg ønsker å ha kablet nettverk her nede hos meg, men dette må få internetten fra routeren oppe. Er det en mulighet for å gjøre dette? Kan f.eks et aksesspunkt ta imot internett trådløs fra routeren oppe, og så dele denne internetten via kabel her nede? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Linksys WRT54GL med f.eks DD-WRT firmware i client-bridge kan brukes. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 En enkel måte å gjøre det på er å dele signalet i pc-en med wifi-kortet ut via vanlig nettverkskabel. Da har du selvsagt ikke tilgang med de andre komponentene når hovedmaskinen er slått av, men hvis du ikke har større behov, er det jo en billig og grei løsning. Lenke til kommentar
brusboks Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Skal dette signalet gå ut i en router? eller direkte til annen maskin med krysset kabel? har samme problemet, og når jeg kobler til en router i pcen min bruker den automatisk den kablede tilkoblingen til internett og ikke det trådløse, og jeg kommer dermed ikke på nett. Går det ann å sette opp en switch som deler videre og som mottar ip fra routeren via pcen min? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå