just_me Skrevet 27. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2008 hva synes dere? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) orginal Endret 27. mars 2008 av just_me Lenke til kommentar
P1ndy Skrevet 27. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2008 Var ikke så alt for gale dette bildet, det var det ikke. Likevel er det noen småting å pirke på.. Lavere kamerastandpunkt hadde gjort seg, så vi ikke ser fuglen ovenfra. Skyggen av svanen(?) bak anden trekker også litt ned. Likevel: Jeg tar en del andebilder selv og vet at det ikke er så lett å få disse bildene skarpe, så har sett verre. Stå på videre.. Lenke til kommentar
just_me Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mars 2008 her er et bilde til men denna genger er det en måke. Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 27. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mars 2008 Bildet(det første) blir lite spennende. Det virker veldig snapshot av en fugl som letter, og det skjønner jeg godt, for man må vel ofte være litt spontan for å få med landing eller avflasking(eller hva det heter?;() Men synes ikke du har klart å gjøre det interessant, samtidig er fuglen utbrent under vingen som fjerner litt detaljer som skulle vært der:) Men stå på. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 28. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg tror ikke du vil revolusjonere fotografi-verdenen. Altså det kommer 1000 slike bilder her vært år. Prøv å vær litt mer obs på komposisjon, lys, plassering av interresepunkter og dybdeskarphet. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 28. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg tror ikke du vil revolusjonere fotografi-verdenen. Altså det kommer 1000 slike bilder her vært år. Prøv å vær litt mer obs på komposisjon, lys, plassering av interresepunkter og dybdeskarphet. Jeg ikke noen av oss kommer til å revolusjonere fotografi-verdenen selv om noen av oss er flinkere enn andre. Vi gjør dette fordi vi synes det er gøy. Så går det vel an å være litt mindre Simon Cowell? Men ja, just_me, du har mye å lære. Så bare fortsett å ta bilder. Alle dyktige forografer tatt mange tusen mer eller mindre dårlige bilder! Små tips: 1. Vær obs på hvordan sollyset skaper skygger og kontraster. Måke-bildet lider av at du har stått på feil sted, mens bilde nr 1 er bra belyst. 2. Gå så nærme som mulig. For fugler trenger du en telezoom. 3. Les deg opp på komposisjon og dybdeskarphet. Veldig viktige virkemidler! 4. Ofte kan det være bra å bruke noen minutter på å tenke igjennom bildet før man tar det. Lykke til videre! Lenke til kommentar
just_me Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. mars 2008 komposisjon? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 28. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) http://foto.no/cgi-bin/leksikon/vis_ord.cgi?ordId=575 http://digital-photography-school.com/blog...mposition-tips/ Synes det er drøyt å tilby fotografitjenester uten å vite hva komposisjon er /Simon Cowell Endret 28. mars 2008 av contaminated Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 28. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mars 2008 Gakken kommer for nært høyre bildekant så det ser ut som om den er på vei ut av bildet. Da får man lett følelsen av at den er i ferd med å ta av og ikke lande, det er i konflikt med det man ser ellers i bildet. Så bildet blir ubalansert og føles ikke helt rett. Refleksjonen i vannet er på verst tenkelige plass, bak hodet. Øynene søker automatisk til hodet, ser refleksjonen og følger den opp og ut av bildet. Igjen blir det ubalansert. Mye av det kan forbedres ved å justere utsnittet. Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 29. mars 2008 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2008 Disse bildene falt ikke i smak hos meg. De var uskarpe, kjedelige farger og med uheldig komposisjon etter min mening. Motivet er også for langt unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå