ZeRKoX Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hei. Hva ville dere valgt til en windows server 2008 domenekontroller? XP1500+ prosessor og 630 (128 + 512) MB RAM? Pentium 3 933mhz og 896 (3*128 + 512) MB RAM? Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ingen av delene, men skulle jeg valgt en. Pentium 3. Dette rett og slett på grunn av minne. Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg lurte på om det var lurt å prioritere minne forn prosessor. Hvilke bakdeler vil den ene maskinen ha i forhold til den andre? Det skal max være 6 brukere på denne maskinen, så den skal ikke bli belastet med noe mer enn filserver osv. Hva vil gå tregt? Bør jeg bare drite i det, og skaffe en bedre maskin? Lenke til kommentar
Pondi Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 FIlserver o.s.v.? Skal du brukt allt av dilldall som finnes på denne maskinen vil den nok slite kraftigt ja. Uten at jeg kommer inn og får sett noe spesifikasjoner på minstekravet til maskinvaret så tror jeg du allerede er på kanten til hva som er minstekravet. Og da er det ikke ofte beregnet for å kjøre en masse brukere. Hva med og prøve ut selv? Innstaler det og se hvor mye minne du har til rådighet etterpå... Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg fant ut at jeg ville ha det litt raskere... Mener dere at dette er et greit kjøp til domenekontroller og filserver til ca 6 brukere: - AMD Athlon X2 4200+ - 2GB RAM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå