peffi Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg vurderer å selge min laptop. Før jeg eventuelt gjør det vil jeg gjerne skrive over hele Hard Disken for å fjerne alt og så installere Vista igjen og andre programmer. Hvilke program gjør best jobb på å slette HDDen helt? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Du trenger ikke noe program, ta backup av dine filer og formater PC-en med Vista. Lenke til kommentar
peffi Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Jeg har ikke så veldig mye spennende på HDD men er det ikke slik at det er en smal sak å finne gamle filer selv om disken er reformattert og Vista reinnstallert? Har jo ikke lyst til at en ny eier leser mine brev og ser private bilder etc. Har brukt Eraser på en XP-maskin før. Brukte da Darik's Boot and Nuke SE men denne funker ikke på Vista og trenger og en diskettstasjon for å funke. Endret 27. mars 2008 av peffi Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 du bare formater harddisken og reinstalerer vista. det skal mye til for en vanlig mann i gata kan begynne å gjennoprette dine filer etc... ingenting å bekymre seg for vis du ikke selger pcen til en data ekspert Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 det er et godt poeng. Holder ikke å bare slette: du må skrive over den også. er du desperat, kan du skrive over noen ganger, så burde det gå greit... Lenke til kommentar
peffi Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Riktig... Og da blir spørsmålet: Hvordan skriver man over HDD noen ganger i Vista? (ikke desperat men undrende) Endret 8. april 2008 av peffi Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) http://www.altap.cz/salam_en/features/file_shredder.html http://www.filetransit.com/view.php?id=34390 Når den sletter ei fil overskriver den filen gjentatte ganger (antall gngr kan spesifiseres). edit: la til 2. link som visstnok støtter vista. vet ikke hvordan det er med #1. Endret 8. april 2008 av Melkekartong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå