Snorre123 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Skulle se om det var mulig å overclocke den unlocka xp athlon 1800+'en min. Trodde det skulle gå ann å stille noe på multiplieren uten å måtte låse opp prosessoren. I bios kunne jeg stille multiplieren opp til 12,5 (i motsetning til 11,5 som den stod på), men dette virket ikke som hadde noe effekt. I måleprogram så står fortsatt multiplieren på 11,5 og clockhastigheten på 1533mhz. Med 12.5 ville den vel blitt ca. 1666mhz (som vel er 2000+ hastighet). Noen som vet hva jeg gjør galt? Skal det være mulig å stille opp litt uten og unlocke osv. Takker for svar. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Trodde den cpuen var unlocka orginalt. Hvis den ikke er unlocka kan du ikke skifte på multiplyer Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Du skriver ikke noe om hva slags 1800+ du har. Om det er en Palomino så er den låst fra fabrik, og om det er en Tbred så er den ulåst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå