Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jensen airlink trådløs tilkobling ekstremt ustabil


Anbefalte innlegg

Har ett stort problem med min Jensen Airlink 7954 router. Problemet er at den trådløse tilkoblingen har blitt ekstremt ustabil, noe som ikke har vært ett problem før for 2dager siden. Personlig så foretrekker jeg kablet tilkobling, men når jeg har to stasjonære pcer (som jeg bruker), en server, en bærbar (den som fruen bruker), en X360 og en PS3 så må trådløs tilkobling bli brukt.

 

Jeg har idag hovedmaskinen og serveren tilkoblet routeren med kabel og de har stått på konstant siden før problemet med den trådløse tilkoblingen startet og jeg har ikke opplevd noe problem med nettet på disse. Jeg har da hatt laptopen og den ene maskinen min tilkoblet nettet trådløst med routeren og begge disse har fallt ut uten at min maskin har blitt påvirket (da hadde jeg jo fallt ut av WoW eller MSN). Det skal sies at før jeg koblet til min ene maskin trådløst hadde det bare vært laptopen som hadde koblet seg til routeren trådløst. Men skal det være noe problem og ha to maskiner tilkoblet en router trådløst da?

 

Eneste måten og løse dette på er da og restarte ruteren. Når det er gjort så vill nettet funke trådløst i, ja alt fra en til fire timer før det faller ut igjen. Det skal også sies at jeg har prøvd og resette ruteren for og se om det hjelper, men det gir samme resultat. Eneste instillingen som jeg har gjort er port-forwarding... Tenkte kanskje det var antenna som hadde blitt ødelagt da den har fått seg en trøkk (kanskje fått dårlig kontakt trodde jeg). Ny antenne ble kjøpt inn fra clas ohlson og den funket i to timer før nettet fallt ut igjen. Så jeg restartet og resatte routeren og nå funker nettet trådløst på min ene maskin.

 

Vi leier en kjeller leielighet og de vi leier hos har sin egen router som de bruker. Den har de brukt i veldig lang tid og de har aldri hatt noen problemer og vi har heller ikke opplevd noe problemer.

 

Er det noe info som mangler i denne posten er det bare og si ifra, men tror ikke jeg har glemt noe.

 

Om noen hadde kunnet hjelpe meg hadde jeg blitt evig takknemlig og sendt masse gode tanker til deg.

Endret av L33TG33K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipsene.

 

Jeg og huseiern bruker ikke samme kanel og det er "flere kanalers forskjell" (for og si det på den måten) på mitt og hans trådløse nett. Men jeg kan selvsagt prøve og bytte kanal. Men hvordan bytter jeg kanal? har prøvd og finne det ut selv og ved hjelp av google men finner ingen løsning. Er kanskje blind :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...