praut86 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hei! Jeg har satt opp pisg (perl IRC statistics generator), og det funker greitt via manuell oppstart å få oppdatert "index.html" ved å skrive ./pisg Problemet er at jeg vil kjøre pisg med crontab hvert 10.min, og dette får jeg altså ikke til å funke. dette har jeg gjort; "normal bruker" og crontab -e deretter */10 * * * * /var/www/pisg/pisg ved å skrive contrab -l får jeg opp det jeg har lagt til i cron"jobben", men alikavel så fungerer ikke auto-oppdateringa av siden. Apache og alt er innstallert riktig. kan nevnes at dette gjelder ubuntu. håper noen kan hjelpe meg litt.. mvh praut. Lenke til kommentar
Del Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Sjekk at du ikke har gjort en skrivefeil, prøv å kjøre /var/www/pisg/pisg, for alt jeg vet skulle det vært /var/www/pisg. Hvis du kun har kjørt skriptet lokalt i /var/www katalogen, så er det ikke sikkert skriptet gjør jobben sin hvis det starter fra en annen mappe, isåfall kan du prøve å legge inn cd /var/www && ./piesg i Cron for å se om det funker. Anbefaler deg å legge inn jobben med GUI, kcron, så unngår du syntaksfeil. Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 med /var/www/pisg/pisg funker det ikke med /var/www/pisg funker det ikke og med cd /var/www && ./pisg funker det heller ikke. cron jobbene har jeg nå satt opp ved hjelp av "KCRON". jeg vet at at jobbene starter, men de aktiverer ikke "pisg" må forstatt "oppdatere" via ./pisg via terminalen. Noe annet jeg kan teste ut? takker for all hjelp her. mvh praut. Lenke til kommentar
Del Skrevet 30. mars 2008 Del Skrevet 30. mars 2008 Hvilken katalog er du i når du kjører ./pisg? Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 Hvilken katalog er du i når du kjører ./pisg? /var/www/pisg ./pisg Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2008 fekk et tips om å lage en cron-jobb med følgende info: */5 * * * * cd /var/www/pisg; ./pisg Og nå funker det utmerket uansett, takk for hjelpa. praut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå