Gå til innhold

Dell skjerm

MD

Anbefalte innlegg

Vurderer en Dell I4150.. Ser litt på skjermalternativer

Kan velge mellom

14.1" TFT XGA (1024x768)

14.1" TFT SXGA+ (1400x1050) (+450 kr)

Er det noen stor forskjell på XGA og SXGA+???? Vil det f.eks. gi utslag på batterilevetiden??

Maskinen skal først og fremst brukes i studiesammenheng, og litt til spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her må du huske på en ting, og det er at LCD-skjermer kun fungerer best på den oppløsningen de er laget for, og muligheten for å skru ned oppløsningen slik det passer deg best forsvinner. Jeg har selv en I4150 med 1400x1050, men synes at skrift og andre ting kan bli for smått på skjermen. Velger du denne bør du helst ha et godt syn. 1024x768 er mest aktuelt på en 14.1 skjerm synes jeg. Med skriftstørrelse 12 i word blir høyden på bokstavene 3millimeter med min skjerm, så får du et inntrykk på hvordan d blir.

P.S. husk å bestille maskin med 32mb skjermkort :)

Lenke til kommentar

personlig så liker jeg veldig godt hør oppløsning...har 1600*1200 på min 15'...synes det er veldig behagelig med god plass til flere vinduer på skjermen...men, det blir som alltid en smakssak...

til spill tror jeg du vil merke liten forskjell...i4150 klarer ikke å kjøre så veldig mange spill i over 1024x768...forøvrig så tviler jeg på at valget vil gjøre noen store utslag i batterilevetiden!:)

vh

krister

Lenke til kommentar
Her må du huske på en ting, og det er at LCD-skjermer kun fungerer best på den oppløsningen de er laget for, og muligheten for å skru ned oppløsningen slik det passer deg best forsvinner. Jeg har selv en I4150 med 1400x1050, men synes at skrift og andre ting kan bli for smått på skjermen. Velger du denne bør du helst ha et godt syn. 1024x768 er mest aktuelt på en 14.1 skjerm synes jeg. Med skriftstørrelse 12 i word blir høyden på bokstavene 3millimeter med min skjerm, så får du et inntrykk på hvordan d blir.

P.S. husk å bestille maskin med 32mb skjermkort :)

Har du prøvd å bruke store ikoner på skrivebordet? Og store fonter? hva er poenget med å skrive med skriftsstørrelse 12 hvis du synes det blir for smått? (Du kan vel formatere teksten når du er ferdig med å skrive?)

I mine øyne finnes det ikke noe sånt som for høy oppløsning - still inn skjermen riktig, så er 1400x1050 topp på en 14,1" skjerm - spesielt i.f.m. multimedia!

32MB er nå standard på I4150.

Lenke til kommentar

velg 1400x1050! er helt knall, tror faktisk det er det beste valget til 14,1 og 15" , har prøvd sjefen sin maskin med 1600x1200, men det blir smått!

er ikke sånn at du må kjøre spill i 1400x1050, jeg kjører de fleste spillene i 1024x768 og bildet blir ikke noe merkbart mer uklart, men setter jeg ned oppløsningen i windows da blir det uklare greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...