McThomson Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Gir Direct3D bedre detaljer enn OpenGl på nyere spill? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Tror Direct 3D kan litt mer og er kankje litt mer detaljert. Eg velger altid OpenGL når eg kan: Grunn, kjapt og ikke minst stabilt. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 jeg har alltid vært under intrykket av at OpenGL var bedre enn D3D på alle områder...javel da tok jeg kanskje feil jeg da. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Det er nok ingen som har dokumentert hverken det ene eller det andre her. At et bestemt spill/program fungerer litt bedre med det ene eller det andre betyr sannsynligvis bare at de som har programmert det har klart å løse det bedre med et av API'ene enn det andre. Begge API'ene har implementert stort sett identisk funksjonalitet og bruker akkurat de samme hardware funksjonene for å få ting gjort. OpenGL går for å være litt lettere å programmere enn DX, så det kan være en forklaring på at ting av og til virker bedre i OGL. Spesielt C syntaxen til DX kan være relativt stygg. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 DirectX kommer jo fra microsoft.. kanskje derfor OpenGL funker bedre på mange ting? Lenke til kommentar
Geir68 Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Som hobbyprogrammerer valgte jeg OpenGL framfor DirectX etter å ha lest noen kode-eksempler . Det du kan gjøre med et par linjer i OpenGL, bruker du ofte en halv side med kryptisk kode i DirectX. :o Jeg har forstått det slike at enkelte ting kun er mulig i DirectX. Utviklingen av DirectX fra M$ går stadig framover (versjon 9 snart), mens OpenGL har utviklet seg minimalt(versjon 1.1 eller 1.2) siden lanseringen. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Som hobbyprogrammerer valgte jeg OpenGL framfor DirectX etter å ha lest noen kode-eksempler . Det du kan gjøre med et par linjer i OpenGL, bruker du ofte en halv side med kryptisk kode i DirectX. :o Jeg har forstått det slike at enkelte ting kun er mulig i DirectX. Utviklingen av DirectX fra M$ går stadig framover (versjon 9 snart), mens OpenGL har utviklet seg minimalt(versjon 1.1 eller 1.2) siden lanseringen. Må nok rette deg der! DX9 kom før julen 2002, og opengl er ute i versjon 1.4. Så det så.... Lenke til kommentar
Yidaki Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Direct3D er bedre, mer detaljert, raskere...Open GL er også bra, kan føles mer stabilt, særlig på Il2Sturmovik ( syns nå jeg), men ikke like fint å se på... d er min mening...sikkert mange som er uenig her, men gidder ikke krangle. Er altfor mye krangling medlemmer imellom, litt barnsligt egentlig Lenke til kommentar
scHe! Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg spiller cs. Etter min mening så er openGL best. direct3D funker ikke på enkelte GeForce 4 kort Lenke til kommentar
termos Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg spiller cs. Etter min mening såer openGL best. direct3D funker ikke på enkelte GeForce 4 kort Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg spiller cs. Etter min mening såer openGL best. direct3D funker ikke på enkelte GeForce 4 kort Lenke til kommentar
styx Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg spiller cs. Etter min mening såer openGL best. direct3D funker ikke på enkelte GeForce 4 kort Lenke til kommentar
ZawZe Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg spiller cs. Etter min mening såer openGL best. direct3D funker ikke på enkelte GeForce 4 kort Lenke til kommentar
007CD Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Direct 3D har vært litt ustabil i HL motoren... Bruker derfor Open GL istedet, tjener mer fart på det også. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 OpenGL har jo også bøttevis med Extensions, så da gjør det ikke noe om selve grunn frameworken har utviklet seg lite siden lanseringen. Nvidia har jo masse extensions f.eks, ati har også det. Ville brukt OpenGL over Direct3D uansett hvilken dag i uka:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå