Gå til innhold

Hvordan kople opp FS2002 i multiplayer

Anbefalte innlegg

Her er problemet:

Jeg og en kamerat skal spille multiplayer i sammen.

Han hoster og jeg joiner.

han får opp en IP-adresse som jeg skriver inn og trykker search.

Ingenting skjer. Finner ingen server.

Jeg har XP og han har XP.

Vi snur på flisa og lar meg hoste.

Men når jeg går inn og ser på IP-adresse så får jeg opp 10.0.0.2!?!?

Dette er jo adressen til den andre maskinen i nettverket mitt!!

Uansett hva jeg velger så nytter det ikke.

Konklusjon. MP i FS2002 er noe av det elendigste jeg har vært borti!! Har aldri hatt problemmer med å kople meg opp mot noen servere i andre spill, men her har dem virkelig mye å lære.

Noen som kan gi meg noen råd før jeg kaster hele FS'en i bøtta?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller dere over LAN eller internett? Kort fortalt, så må du buke den IP som ligger "utenfor" routeren om du skjønner. Hvis du ikke kjenner til ip-adressen din, så gå til Nextgentel sine sider og finn den linken som heter "min ip" eller noe sånt...den adressen som du refererte til, 10.0.0.2, er reservert for bruk i nettverk, så glem den...Spiller dere over LAN stiller jo saken seg litt annerledes, der fikser XP det meste for dere...dessuten så er det ikke noe gale med MP i FS2002, den er i grunnen helt grei, og ikke noe voldsomt annerledes en andre MP...

Lenke til kommentar

Vi forsøkte følgende: (dette er over internett)

han koblet seg opp som host og i settings så var det en IP-adresse som var kommet automatisk.

Jeg skrev denne IP-adressen inn i mitt oppsett, etter å ha valgt join og trykket search. Ingenting kom opp.

OK. Vi fikk det ikke til og snur på flisa. Jeg kobler meg opp som host og når jeg går inn i settings så har det automatisk kommet opp en adresse 10.0.0.2 der. Jeg kan ikke forandre denne.

Konklusjon: dårlig.

Jeg gikk inn på sol.no og fant en link som viste IP-adressen min, men hva hjelper det når jeg ikke kan skrive den inn???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...