DarkZhade Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 som en nevnte tidligere.. jeg tror du har bare feil i noen instillinger.. har hatt det samme før.. da funket ikke høyttalerne bak.. måtte skru på noe greier.. cmss eller noe slikt. husker ikke helt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Han sier jo at han har fått ny sub. Uansett ser jeg ikke helt hva det er som er så dårlig av Netshop, de har jo på ingen som helst måte gjort seg vanskelig i denne saken. Hvis ikke det da er noen her inne som faktisk mener at Netshop med vilje har sendt ut defekt sub... De to gangene jeg har fått igjen, så har de sagt at det er testet og fungerte. (Jeg spurte for å være sikker, så jeg ikke skulle få noe som ikke funket) Men de fungerte ikke. Du er helt sikker på at det ikke er snakk om brukerfeil ? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Han sier jo at han har fått ny sub. Uansett ser jeg ikke helt hva det er som er så dårlig av Netshop, de har jo på ingen som helst måte gjort seg vanskelig i denne saken. Hvis ikke det da er noen her inne som faktisk mener at Netshop med vilje har sendt ut defekt sub... De to gangene jeg har fått igjen, så har de sagt at det er testet og fungerte. (Jeg spurte for å være sikker, så jeg ikke skulle få noe som ikke funket) Men de fungerte ikke. Du er helt sikker på at det ikke er snakk om brukerfeil ? Jeg skal gå igjennom hele anlegget fra A til Å når jeg kommer hjem, og prøve med guide fra Logitech. De to sub'ene jeg leverte inn var feil ja. (Det var testet av netshop, og fikk kvittering om at det var defekt) Så de to første sub'ene var feil. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg har selv Z-680 settet (forrige utgave) og mener å huske at man kan sette settet til "Stereo x 2". Da kjøres det kun lyd til front + sub. Dobbelt sjekk at det ikke står i noen slik innstilling. Ang forbruker rettighetene: http://www.lovdata.no/all/tl-20020621-034-006.html § 30. Gjennomføring av avhjelp Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig. Dette betyr at selgeren har 2 forsøk på å fikse 1 mangel, tredje gang så kan kjøpet heves, "med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig." F.eks bytte sikringer = rimelig avhjelp. En mangel er f.eks at baklyd ikke fungerte, så korrekt som noen over her så har hatt hatt 2 forskjellige mangler. En hvor det ikke er baklyd og en hvor sub'en er død. Tror selv at problemet til forbruker her er innstilinger/brukerfeil. Men klart det kan også være feil på produkt, ved produkt feil så burde jo problemet være løst ved å bytte sub. Edit - la til en presisering og eksempel av mangler. Endret 28. mars 2008 av Zimon Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Liten verden! Det var nok jeg som stod bak deg i går når du hentet ut sub'en i hentebua i går. Jeg la faktisk merke til at du hadde et ark med RMA nummer på og tenkte da på problemene som folk her på forumet har opplevd med netshop i det siste. Jeg kan bekrefte at karen bak kassa sa at sub'en var bytta i følge tekniker men at de ikke kunne teste lyden der siden de ikke hadde strømuutak. Du ble så sendt inn i butikken for å få strøm der, right? Jeg reagerte faktisk på at du fikk høyttalerne dine levert sammenslengt i en pose. Men det var kanskje slik du leverte dem? On-topic: Zimon viser til korrekt bruk av forbrukerkjøpsloven. Endret 28. mars 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg begynner å tro at en del av dette kan forklares av brukerfeil og at NetShop har vært veldig godtroende overfor kunden. Jeg må være enig her. Selv o mdet selvfølgleig er mulig å ha motatt 3 defekte sub'er etter hverandre, så har jeg mye mye større tro på at det brukerfeil som kilden til problemet i denne saken. Tross alt så er det relativt lett å gjøre en feil med den fysiske oppkoblingen ELLER software-instillingene på maskinen for et surroundannløegg, og begge typer feil vil kunne føre til at det ikke kommer lyd ut av de bakre høytalerene. Må være enig i et Netshop har ikke gjort noe galt her, men om det faktisk har vært 3 feil etterhverandre så er det grunnlag for heving av kjøpet ja. Husk at om du skal ha surround lyd så må du også ha en feil eller lydkilde som har surround lyd, ELLER påtvinge stereo til å kjøre i alle høytalerene. Hvis ikke så får du bare lyd i fronthøytalerene om du kjører av en stereo-MP3 eksempelvis. -Stigma Endret 28. mars 2008 av Stigma Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Liten verden! Det var nok jeg som stod bak deg i går når du hentet ut sub'en i hentebua i går. Jeg la faktisk merke til at du hadde et ark med RMA nummer på og tenkte da på problemene som folk her på forumet har opplevd med netshop i det siste. Jeg kan bekrefte at karen bak kassa sa at sub'en var bytta i følge tekniker men at de ikke kunne teste lyden der siden de ikke hadde strømuutak. Du ble så sendt inn i butikken for å få strøm der, right? Jeg reagerte faktisk på at du fikk høyttalerne dine levert sammenslengt i en pose. Men det var kanskje slik du leverte dem? On-topic: Zimon viser til korrekt bruk av forbrukerkjøpsloven. Jeg gikk inn i butikken, og der var en annen som jobbet der. Koblet den opp til stikkkontakt, og da fungerte strømmen. Men er jo ikke det som er problemet nå dessverre. Ja, det er riktig at jeg spurte han om det var testet, fordi jeg vil ikke gå på samme feilen flere ganger. Men det gjorde jeg;) Ringte logitch idag, og kundebehandleren skulle finne ut om jeg kunne fått tilsendt et helt nytt sett fra lageret i Tyskland. Skal få svar på mandag. Det var forresten veldig god kundeservice hos logitech! Meget hyggelig og hjelpsom kundebehandler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå