Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mulig og overføre filer m/USB2 p2p?

Anbefalte innlegg

Lurte på om det går an å overføre filer fra en maskin til en annen bare ved hjelp av en enkel usb-kabel. Har to maskiner med USB2.0, så dette kunne vært en lur løsning.

Firewire kommer jo opp som egen nettverkskobling i Mine Nettverkssteder (bruker WinXP Pro), er dette mulig for USB2.0? Er det programmer som kan gjøre dette?

Håper på lynraskt svar:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-23990

Det er mulig, men jeg tror du trenger en slags driver for at dette skal funke. Prøv dette:

Lenk opp begge PCene via USB-kabelen. Etter det går du til nettverks-wizarden, for å lage ett nettverk. Da finner kanskje Windows at du har en USB-nettverktilkobling. Dette skal være mulig...

Jeg har gjort dette, men da var det med PC2PC via USB. Det er en USB-plugg og en annen slags firkantet USB-plugg på andre siden. Dette drives av en GeneLink USB Adapter driver, og dette er brukt som nettverksadapteren.

Håper det hjelper litt...

Lenke til kommentar
Lurte på om det går an å overføre filer fra en maskin til en annen bare ved hjelp av en enkel usb-kabel. Har to maskiner med USB2.0, så dette kunne vært en lur løsning.  

Firewire kommer jo opp som egen nettverkskobling i Mine Nettverkssteder (bruker WinXP Pro), er dette mulig for USB2.0? Er det programmer som kan gjøre dette?

Håper på lynraskt svar:-)

Du må ha en spesiell USB-kabel til dette, programvaren følger med.

Lenke til kommentar

Har Nettverkskort på begge PCene, og HUB, og Bredbånd, så det er ikke det det står på.... :-)

Men HUBen er bare 10Mbps, og jeg hadde ikke tenkt å oppgradere helt ennå, grunnet at jeg vil kjøpe ny router med trådløs løsning innebygget.

Tenkte derfor en USB-kabel kunne være en billig mellomløsning imens... USB 2.0 Har også overførselshastighet på 480Mbps (som sef. er en makshastighet, men jeg har ligget på ca 440Mbps ved overførsel til en NOMAD JukeBox Zen USB2). Med mindre jeg skal investere i 1000Mb-nettverk, er dette raskere enn de fleste andre løsn., særlig ettersom denne løsn., skal være så billig som mulig....

Men takk for tipsene, i alle fall....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...