L03VIk Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Lurte på om det går an å overføre filer fra en maskin til en annen bare ved hjelp av en enkel usb-kabel. Har to maskiner med USB2.0, så dette kunne vært en lur løsning. Firewire kommer jo opp som egen nettverkskobling i Mine Nettverkssteder (bruker WinXP Pro), er dette mulig for USB2.0? Er det programmer som kan gjøre dette? Håper på lynraskt svar:-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Det er mulig, men jeg tror du trenger en slags driver for at dette skal funke. Prøv dette: Lenk opp begge PCene via USB-kabelen. Etter det går du til nettverks-wizarden, for å lage ett nettverk. Da finner kanskje Windows at du har en USB-nettverktilkobling. Dette skal være mulig... Jeg har gjort dette, men da var det med PC2PC via USB. Det er en USB-plugg og en annen slags firkantet USB-plugg på andre siden. Dette drives av en GeneLink USB Adapter driver, og dette er brukt som nettverksadapteren. Håper det hjelper litt... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Lurte på om det går an å overføre filer fra en maskin til en annen bare ved hjelp av en enkel usb-kabel. Har to maskiner med USB2.0, så dette kunne vært en lur løsning. Firewire kommer jo opp som egen nettverkskobling i Mine Nettverkssteder (bruker WinXP Pro), er dette mulig for USB2.0? Er det programmer som kan gjøre dette? Håper på lynraskt svar:-) Du må ha en spesiell USB-kabel til dette, programvaren følger med. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Du må ha en spesiell USB-kabel til dette, programvaren følger med. Tips om hva noe sånt heter? Er det noe man får i de vanlige webshoppene? Takk for hjelpen så langt:-) Lenke til kommentar
bkak Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Google er din venn! http://www.expansys.com/product.asp?code=BF-110N <- Denne skulle virke? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Tips om hva noe sånt heter? Er det noe man får i de vanlige webshoppene? Takk for hjelpen så langt:-) Hvertfall for USB 1.1 varenr: 100436 på komplett Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Drit i USB kabel.... Kjøp 2 stk nettverkskort og en kryssa kabel.... Raskere, bedre og så kan man bruke nettverkskortene til mer enn kun å linke opp mellom to maskiner.... Som man kan med disse so called spesielle USB kablene.... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Har Nettverkskort på begge PCene, og HUB, og Bredbånd, så det er ikke det det står på.... :-) Men HUBen er bare 10Mbps, og jeg hadde ikke tenkt å oppgradere helt ennå, grunnet at jeg vil kjøpe ny router med trådløs løsning innebygget. Tenkte derfor en USB-kabel kunne være en billig mellomløsning imens... USB 2.0 Har også overførselshastighet på 480Mbps (som sef. er en makshastighet, men jeg har ligget på ca 440Mbps ved overførsel til en NOMAD JukeBox Zen USB2). Med mindre jeg skal investere i 1000Mb-nettverk, er dette raskere enn de fleste andre løsn., særlig ettersom denne løsn., skal være så billig som mulig.... Men takk for tipsene, i alle fall.... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 tror forresten jeg driter i hele prosjektet. USB1.1-nullmodemskabelen koster jo 450,-, USB2 er vel neppe billigere.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå