r2d290 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hallo Hvis naboen min ikke har kryptert nettverket sitt: har jeg da LOV til å utnytte nettverket hans til fil-lagring og nett-surfing? finnes det noen lover som nekter meg dette, og hva kan eventuelt en straff bli? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Er vel tatt opp her før,skal ikke være lovlig. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hvordan kan man finne ut om det er noen som snylter? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Man kan gå inn på routeren sin og se hvor mange som er tilkoblet, og navnet på maskinen. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 se om routeren blinker unormalt raskt, eller se i loggen i routeren... takk for raskt svar though... Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 "Bredbåndsabonnementen står ansvarlig for hva linjen brukes til og likevel tør ha den åpen for alle og enhver. Det kreves derfor implesitt at bredbåndsabonnementen har kontroll over nettet sitt, ellers kan han bli straffet for eventuelle ulovligheter som foregår der" Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Man kan gå inn på routeren sin og se hvor mange som er tilkoblet, og navnet på maskinen. Men hvis maskinen heter feks. "HEI", kan man jo ikke finne ut hvem det er? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Driver og bruker naboens nett og litt nervøs nå? Neida. Er en stund siden jeg gjorde det sist men man skal i samme slengen kunne finne den seperate adressen for maskinen(uten at jeg husker det rette begrepet nå) så jo,det er mulig det selv om navnet skulle være så anonymt. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Er det en windowsmaskin du sitter på er det også ganske lett å få opp brukernavnet du har på PC-en din osv. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Driver og bruker naboens nett og litt nervøs nå? Neida. Er en stund siden jeg gjorde det sist men man skal i samme slengen kunne finne den seperate adressen for maskinen(uten at jeg husker det rette begrepet nå) så jo,det er mulig det selv om navnet skulle være så anonymt. hehe nei, har egen sikret linje selv. Men det er alltid greit å kunne koble seg opp mot andre når man er på besøk hos gamle tanter og slikt. Men hvordan er det hvis man surfer på feks. Ipod Touch eller en PDA? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 man skal i samme slengen kunne finne den seperate adressen for maskinen(uten at jeg husker det rette begrepet nå) MAC-adressen til maskinene i nettverket kan du finne inne i web-grensesnittet til routeren. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Hvor i pokker går man inn på routeren for å finne dette? Kontrollpanel? Har leieboere på nettverket så hadde vært fint med en liten logg eller noe hvis det går. Endret 27. mars 2008 av HighlineDSG Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 du kommer inn i grensesnittet for routeren ved å åpne nettleseren din (f.eks IE, firefox eller opra), og skriver inn et nummer. vanlige nr er: 192.168.0.1 192.168.1.1 10.0.0.1 for å finne ut hva du skal skrive, trykker du start, kjør og skriver: cmd så skriver du: ipconfig så ser du hva som står etter default gateway eller standard gateway dette tallet skal skrives i nettleseren din, der du pleier å skrive internett-sider. du blir bedt om å skrive inn passord, og hvis du ikke har no passord, finner du ut hva som er standard, ved å se i manualen din. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Fikk det til! Men er det ikke en plass man kan sjekke logg til hva andre brukere holder på med? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Fikk det til! Men er det ikke en plass man kan sjekke logg til hva andre brukere holder på med? tviler på routeren din har det... du måtte nok ha spurt datatilsynet om lov til å overvåke brukerene på nettet ditt, som det høres ut som du vil. Man kan gå inn på routeren sin og se hvor mange som er tilkoblet, og navnet på maskinen. hvilken router gjør dette? Er det en windowsmaskin du sitter på er det også ganske lett å få opp brukernavnet du har på PC-en din osv. hvordan tenker du å få det til? vet det ikke er veldig vanskelig men hvordan vil du gjøre det som er så enkelt. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 hvilken router gjør dette? Alle Belkin jeg har vært borti gjør det fint. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 hvilken router gjør dette? Alle Belkin jeg har vært borti gjør det fint. D-link også Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 hvilken router gjør dette? Alle Belkin jeg har vært borti gjør det fint. D-link også har d-link: hvor går man inn? (dl-524) Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 hvilken router gjør dette? Alle Belkin jeg har vært borti gjør det fint. D-link også har d-link: hvor går man inn? (dl-524) Bare legg 192.168.0.1 inn i nettleseren og trykk på de fleste ting til du finner det Litt dårlig forklart, men skal på fjellet så har dessverre ikke tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå