Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en 13 år gutt, som er interessert i foto.

Har tenkt å kjøpe Canon 400D, men finnes det noe bedre rundt 5000 kr?

Burde jeg velge andre merke? Pappa sier "IKKE VELG CANON, DET ER IKKE DET BESTE!"

Men nå vil jeg ha svar fra dere..

Takk

Canon400D_main.jpg

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarene vil vel bli nokså subjektive tenker jeg. Jeg valgte EOS 400D da jeg kjøpte speilrefleks. Og kommer til å holde meg til Canon. Har faktisk gjort det i 20 år nå, og er godt fornøyd. Før det var jeg lenge fornøyd med Minolta. Mye kommer vel an på hva man venner seg til også.Og programvaren som følger med Canon synes jeg har vært svært tilfredsstillende.

RandiA

Lenke til kommentar
Hei.

Burde jeg velge andre merke? Pappa sier "IKKE VELG CANON, DET ER IKKE DET BESTE!"

Takk

Canon400D_main.jpg

Hei Gard.

Kan trygt anbefale et av de følgende to som normalobjektiv:

Tamron 17-50 f2.8

Sigma 18-50 f2.8

De er begge lyssterke og med ca 3x zoom. Mer zoom enn dette ville jeg for all del unngått da større fleksibilitet = dårligere optisk kvalitet.

Er bedre å kjøpe et allroundobjektiv som nevnt over og så senere kjøpe en telezoom eller liknende. F.eks en 70-200.

Har både Canon 400D, og 450D, liker bedre 400D.

Du har 400D og 450D seier du i en annen tråd? og så lurer du på å kjøpe 400D ??

Endret av Kaffilars
Lenke til kommentar
Pappa sier "IKKE VELG CANON, DET ER IKKE DET BESTE!

Vel,vil da si " Ikke hør på pappaen din "

Canon er den ledende innen kamera og det er neppe uten grunn , om de er best eller blir vel øyet som ser, men de er i alle fall like gode som andre.

Gå i butikken,prøv kameraet og passer det deg så kjøp det du blir neppe skuffet, bildekvaliteten er like god som på langt dyrere kamera .

Hmm, er det bare lureri for å oprette en ny tråd :nei:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg ville vel heller sagt at han far har et godt poeng, men det blir mest ovenfor merkeidiotene (populært kalt 'fanboys') som ikke er i stand til å vurdere noe annet.

Det er nok en grunn til at Canon er ledende, og du blir neppe misfornøyd med et 400D, men det er fremdeles lov å vurdere andre alternativer. Alle har sine favoritter, og grunner til det. Liker du hvordan kameraet er i bruk i forhold til andre modeller, er det antagelig det beste - for deg. :)

Lenke til kommentar

Heii, det er faktisk 2 personer som bruker denne kontoen =)

Onkel har både Canon 400D/450D, derfor hermer jeg, men det er det pappa sier at det finnes bedre!

Hei.

Takk

Canon400D_main.jpg

Hei Gard.

Kan trygt anbefale et av de følgende to som normalobjektiv:

Tamron 17-50 f2.8

Sigma 18-50 f2.8

De er begge lyssterke og med ca 3x zoom. Mer zoom enn dette ville jeg for all del unngått da større fleksibilitet = dårligere optisk kvalitet.

Er bedre å kjøpe et allroundobjektiv som nevnt over og så senere kjøpe en telezoom eller liknende. F.eks en 70-200.

Har både Canon 400D, og 450D, liker bedre 400D.

Endret av Fight4Lov3
Lenke til kommentar

Det spiller liten rolle hvilket kamera du velger i den prisklassen.

Kan du få Canon 400D med ef-s 18-55 IS objektivet er det en fin pakke.

Ellers bør du ta en titt på Olympus E-410 og E-510, Pentax K200D, Nikon D40x og D60 og Sony A200 og A100.

Kjenner du noen som har et av merkene kan det jo være en fordel å velge samme merke så dere kan utveksle erfaringer og objektiv.

Lenke til kommentar

Ingen av merkene er helt klart det beste. Men siden du er såpass ung, så er tilgang til billig brukt-ustyr (blitz, optikk etc) ganske viktig. Blir du hekta, så kommer du langt med 2000-3000 kroner i brukt-utstyr, mens det nytt ville kosta 4000-5000 for samme greiene.

Av kameraene i din prisklasse, så er det best tilgang til billig brukt-utstyr for Canon og Pentax og Sony. Canon 400D er ikke noe dårlig valg, men se også opp for Pentax K100D Super og Sony A200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...