Thorsen Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Er det ikke litt kult å høre til en "lukket" klubb da Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Siden det er snakk om en torrentside så tror jeg neppe det ligger noen rettsvirkninger bak de avtalene. De som hadde påberopt seg avtalen i en rettssal ville nok også kommet i søkelyset til påtalemyndighetene. For det andre så gjelder ikke det norske lovverket, og hvilket utenlandsk lovverk som vil gjelde er det nok ikke interesse av å finne ut av. Uansett så er nok det verste som kan skje at noen blir bannet fra trackeren, og ikke noe mer skremmende enn det. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 I tillegg har ikke dette noe med lovverk å gjøre i det hele tatt egentlig, da det (som tidligere nevnt) ikke er en folkerett å være medlem, men snarere et privilegie. Med mindre du skal påberope deg "urimelige avtalevilkår", men det er bestemmelser som benyttes hovedsaklig når det er snakk om å ta betaling for tjenester, og binding av kunder og slike ting. I alle fall ikke når det ikke er snakk om noen fysiske verdier eller lignende. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Medlemmer kan straffes helt lovlig ettersom de sier ja til å følge reglene når de registrer seg, men vi som ikke er medlemmer kan da umulig kunne bli straffet for å nevne navnet eller domenet offentlig? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Medlemmer kan straffes helt lovlig ettersom de sier ja til å følge reglene når de registrer seg, men vi som ikke er medlemmer kan da umulig kunne bli straffet for å nevne navnet eller domenet offentlig? Ingen avtale kan inngås som gir dårligere beskyttelse enn hva Loven gir. Man kan gå med på bedre avtaler, men ikke dårligere. Jeg tviler sterkt på at noe slik kan dømmes etter norsk lov, men nå kjenner jeg ikke til alle lover heller. Uansett det man i verste fall kan oppleve er: Utestengelse, og eventuelt hevnaksjoner. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Kan ikke helt skjønne at du har funnet den sida, du har ikke funnet den ved å google den ihvertfall Jeg fant den ihverfall ved hjelp av google akkurat nu Finnes søke innstilinger for google vet du. Endret 5. april 2008 av AllColer Lenke til kommentar
TEE Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Ingen avtale kan inngås som gir dårligere beskyttelse enn hva Loven gir. Man kan gå med på bedre avtaler, men ikke dårligere. Jeg tviler sterkt på at noe slik kan dømmes etter norsk lov, men nå kjenner jeg ikke til alle lover heller. Uansett det man i verste fall kan oppleve er: Utestengelse, og eventuelt hevnaksjoner. Ville jo vært spennende å se om en norsk domstol har lyst til å vurdere lovligheten av en brukeravtale på en torrentside :!: Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 de kan ikke straffe deg på noen annen måte enn å nekte deg tilgang til siden, men de har selvfølgelig lov til å slette brukeren din der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå