Gå til innhold

Treg Nokia N82 - Samtaler og SMS kommer ikke fram, hvem sitt ansvar?

Anbefalte innlegg

Jeg har for ca en måned siden kjøpt en flunkende ny Nokia N82, og er kjempefornøyd med telefonen og alle duppedingsene den kan skilte med. Men jeg har fått høre at jeg har blitt så vanskelig å få tak i, og har etterhvert oppdaget at innkommende telefoner ikke kommer igjennom. For den som ringer går det rett til mobilsvar, og jeg får bare vite at noen har ringt dersom de legger igjen beskjed der, for da får jeg jo en sms om det. Det skjer ikke hver gang, og hvor ofte er jo vanskelig å si, siden ikke alle legger igjen beskjed. Men også sms kommer ikke igjennom før det har gått lang tid ofte, og det hender også at jeg ikke får ringt ut.

Jeg kontaktet telenor som mente det var enkelt å rette opp i, bare ved å skru telefonen av og på en gang per dag eller minst noen ganger i uken. Har aldri hørt om det før, men jeg ser at flere (bla dere) sier at smarttelefoner må resettes og "vedlikeholdes". Så greitt, jeg prøvde det, men det hjelper jo ikke!! Hva er galt? Nettet eller telefonen? Og hvem har ansvaret? Nokia eller butikken der jeg kjøpte den?

Fint og flott med fancy telefoner, men en telefon til nesten 6000 kroner bør da kunne motta samtaler og sms!?

Hadde satt pris på en artikkel eller evt personlig svar ang feil i ytelse, hvem som har ansvaret, hva som kan være feil og tips til hva som kan gjøres/troubleshooting... Dere skriver at smart-telefoner krever vedlikehold, men skriver ikke hva som må gjøres

På forhånd takk,

jaco

Endret av Skagen
Gjorde emnetittelene mer beskrivende.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Smarttelefoner krever ikke noe særlig vedlikehold nei...Eneste er som sagt å starte telefonen på nytt i ny å ne.. da den rett og slett er som en datamaskin, og om du har mange dårlig skrevet programmer på telefonen, så kan det hende de ikke avsluttes skikkelig, og blir liggende å ta opp minne på telefonen.

Det du bør sjekke er hvilken FW du har på telefonen *#0000#, om du har versjon 10, så bør du oppdatere den. www.nokia.no her finner du all info som du trenger. Ellers bør du få sjekket sim kortet ditt.. evt. få nytt fra telenor.. det er gratis.

Lenke til kommentar

Sim kortet kom etter telefonen faktisk, mulig det er det som er synderen ja... tror ikke problemene startet før jeg byttet fra netcom til telenor, og da selvsagt med nytt simkort... Bestiller nytt med det samme, takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...