snippsat Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) http://www.esnips.com/doc/0f9b0b6c-ce90-48...7322dbf/devmgmt Kopi devmgmt.msc til et annet sted. legg inn link. Endret 28. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Oppfører seg likens, blir helt tom... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Svarte Ok lager et script kan være at filer til MMC er korrupt. Da må cdromen virke. Går ikke dette kan det hende at install av win må til. Bruker jo ikke og foreslå det. Viss ikke noen andre har noen forslag. Kopiere fet tekst til notisblokk. Lagre som mms.bat på c:\ Skift viss ikke D ikke er cdrom din. @echo off CD /D %SystemRoot%\System32 del /q Msxml.dll del /q Msxml2.dll del /q Msxml3.dll copy /Y %windir%\system32\DLLCACHE\Msxml.dll *.* copy /Y %windir%\system32\DLLCACHE\Msxml2.dll *.* copy /Y %windir%\system32\DLLCACHE\Msxml3.dll *.* regsvr32 /s Msxml.dll regsvr32 /s Msxml2.dll regsvr32 /s Msxml3.dll Start->kjør->cmd Gå til root c:\ (cd\ for og skifte dir) Skriv mms.bat Endret 28. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg er ikke helt med her? Men om problemet fremdeles er at det går tregt å åpne Min Datamaskin, mapper osv foreslår jeg å Kjøre Process Monitor MENS du åpner en ny mappe slik at du kan se hvilke operasjoner den holder på med. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Fikk beskjed om at prosessen blir brukt av noe annet og ikke kan fortsette...? Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg er ikke helt med her? Men om problemet fremdeles er at det går tregt å åpne Min Datamaskin, mapper osv foreslår jeg å Kjøre Process Monitor MENS du åpner en ny mappe slik at du kan se hvilke operasjoner den holder på med. Virka som den jobba med denne fila når jeg åpner min datamaskin: usnsvc.exe Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hmm jeg tenker på en ting har den værst sånn lenge? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) usnsvc.exe er vel usn journal readeren for msn? Bruker du delte mapper? (Over msn altså) Det er ingen brukere på msn som har delte mapper med deg? Endret 28. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Tror ikke jeg har delte mapper nei. Hele greia starta på tirsdag... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Vel...sikker på at den ikke bare genrerer "litt trafikk" Ser det ut til at den lager veldig mye trafikk? Evt kan du lagre Loggfila til Process Monitor og legge den ved som et vedlegg? Du kan jo bare prøve å slå denne av? Endret 28. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Da tror jeg dette er enklest nå. Gå tilbake til før tirsdag. Start->kjør Lim inn fet tekst %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Huff, er ikke noe gjennopprettingspunkt fra tirsdag... bare onsdag... det var da det kom... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Ja ta den,tenk på det siste du innstalerte. Er det ikke noen gjennopprettingspunkt bak tirsdag? Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Er det mulig å kjøre reperasjon på systemet med xp cd da? eller mister jeg all data da? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Gjenoppretting av systemfiler via xp CD-en anbefaler jeg virkelig ikke. Jeg ser ikke helt hvorfor dette er så vanskelig å feilsøke. Om harddisken bruker 1 minutt på å åpne Min datamaskin MÅ den jo drive på med noe (evt stoppe opp et sted) Process Monitor vil jo isåfall avsløre dette. Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Ja, men jeg aner ikke hva jeg skal se etter i process monitor... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Gjenoppretting av systemfiler via xp CD-en anbefaler jeg virkelig ikke. Ja det er ikke noe smart. åpne Min datamaskin Hmm var det ikke "devmgmt.msc" det var snakk om at den ikke åpnet i det hele tatt. Vill prøvd den på onsdag jeg da. Så du hadde ikke noe gjennopprettingspunkt lengere bak. Uansett du har mere kontroll viss du setter den tilbake,da kan det være det siste du innstallerte som lagde kluss. Endret 28. mars 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Ok, et par tips i Process Monitor: 1.Du er først og fremst ute etter filinfo-Huk bort Register og prosessaktivitet. (De ikonene lengst til høyre kontroller hva du ser på slags aktvitet) 2.Du er ute etter eksessiv filskriving eller lange timeouts. 3.Fang bare hendelser AKKURAT i det Min datamaskin åpnes slik at du ikke får med aktivitet som ikke er relevant, om du stenger unødige bakgrunnsprosesser blir det også mere oversiktelig. Feks når jeg åpner Min datamaskin med standard filtere og viser bare filinfo får jeg bare opp ca 450 hendelser. Hvor mange får du? Endret 28. mars 2008 av fenderebest Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Fikk en del der hvor det står name not found på explorer.exe sier dette deg noe? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvor mange Filhendelser fikk du totalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå