TheIlluminated Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 De fleste og beste kjølerne er av ren kobber, noe som gjør dem ganske tunge. Jeg har lenge vært litt småredd ved å kjøpe dem, men har lyst til å gi et forsøk. Siden jeg ofte drar på lan, vil jeg ikke ha en kjempetung kjøler, men en som ikke risikerer å falle av ved transport. Er 400 gram for mye, eller hvor ligger egentlig grensen? AMD anbefaler jo bare 300 gram, noe som jeg syns virker lite. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg tror du skal bare passe på å være forsiktig! Og når du transporterer den så legg kabinettet slik at CPU kjøleren ligger oppå HK. (Hvis du forstår hva jeg mener) Da blir ikke belastningen så høy ved risting ol. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg holder alltid kassa oppå fanget mitt, slik at kjøleren vender opp og jeg har full kontroll over den. Det verste er at det er 1 km skikkelig humpete vei før jeg kommer til asfaltvei, noe som er ekstremt irriterende. Å kjøre i 50 km/h....jeg vil ha asfalt! Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 anbefaler hvis du skal ha en tung kjøler at du tar den av, tror ikke du trenger å gjøre dette om du har skrudd den fast i stedet for å bruke kllips Lenke til kommentar
fondus Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hvis du vil ha tung kjøler som tåler å bli brukt som lan box, kjøper du Swiftech MCX 462+. Den har blitt støtestet ved at den har blitt montert på for så at man har kastet pcen ned fra 2. etasje i en bygning tre ganger. Etter testen var hovedkort og alt det andre som var inni kassa knust, men de prøvde CPUen og kjøleren etterpå og CPUen funka. Er ikke det bra lan box vet ikke jeg Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Jeg vil ikke ha en kjøler som veier så veldig mye heller, denne tenkte jeg på, sette en 60-80mm funnel og en annen vifte, ville ikke det vært bra? Jeg har tenkt å overklokke, har 2400XP med AIUHB stepping! Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 vil si det er ikkje tyngden på kjøleren som er viktigst!... selv den enkleste kjøler kan falle av hvis festemekanismen er crapy... Selv har jeg Swiftech 478, som veier rundt 1/2 kg'et, men den er festet med 4 gjennomgangsbolter i hovedkortet, så jeg bekymer meg ikke i det hele tatt... Som det var nevt tidligere i denne post'n, så har Swiftechtestet disse festene ved å kaste ein pc med hk og en slik kjøler ut fra 2'dre etasje... Resulat: Smadra kabinett, men kjøler'n satt der den skulle den.. Edit: skriveleif Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Kjøleren som jeg beskrev i min post litt lengre opp er på rundt 400 gram, benytter seg av de fire hullene rundt hovedkortet. Vil ikke den være trygg ved transport? (Kjøleren blir å peke opp, ettersom jeg har kassa i fanget mitt) Har også et øye på SLK 900. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Kjøleren som jeg beskrev i min post litt lengre opp er på rundt 400 gram, benytter seg av de fire hullene rundt hovedkortet. Vil ikke den være trygg ved transport? (Kjøleren blir å peke opp, ettersom jeg har kassa i fanget mitt) Har også et øye på SLK 900. Jeg vil tippe at alle kjølere som er festet med de 4 hullene rundt socket ikke deter av eller skader CPU under transport. Har selv en Alpha PAL8045, den datt ikke av på vei til TG eller ødela CPU, så hvorfor skal den dette av eller ødelegge CPU når jeg ellers drar på lan? Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Men halloh! Hva er det dere bekjymrer dere for!? Det var en tass her på forumet som hadde mekket egen kjøler og den veide 1,6 kg! og den hadde han ikke giddet å demontere når han flyttet maskinen et par mil Har selv alpha pal 8045 og den veier rundt 500 gram og har flyttet vilt rundt på kabbis Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Etter det jeg har hørt her, så aner jeg ikke hvor jeg har fått min lille angst fra. Alpha here I come! Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Glad jeg har intel. Men tilbake til saken: hvorfor ikke kjøpe en kjøler som benytter de 4 hullene og mulig kaste på no slikt "gooplim"? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Men halloh! Hva er det dere bekjymrer dere for!?blablabla Har selv alpha pal 8045 og den veier rundt 500 gram og har flyttet vilt rundt på kabbis Hadde jeg også før jeg fikk vannkjøling. Det går ultra- fett. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 27. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2003 Hmmm, er denne bedre? det er jo ikke akkurat noe forskjell i vekt når det gjelder Alpha ribba. Alpha eller denne? Tror jeg snart blir gal av dette. :wink: Lenke til kommentar
Cyrus86 Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 jeg vile nok valgt "denne" vis jeg var deg.. Den kjøler nok hakket bedre den ja. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 jeg vile nok valgt "denne" vis jeg var deg.. Den kjøler nok hakket bedre den ja. Men det hakket er lite! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå