sdf123 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 OK Jeg har totalt 4 maskiner, en server med windows 2003 server, en htpc med XP Pro og 2 laptop maskiner med XP Pro. Serveren skal inneholde: /bilder /musikk /video /backup -> laptop1/ laptop2/ htpc/ Under hver av disse 3 skal Mine Dokumenter og diverse andre mapper ligge. Det vil si at laptopene skal synkronisere Mine Dokumenter + et par mapper til med sin mappe under /backup + hele tiden ha de siste bildene fra /bilder på serveren på bildemappen på laptopen. Bildene på serveren skal alltid overstyre bildene på laptopene, så om noen redigerer et bilde på laptopen skal ikke serveren skriv over sin kopi. HTPCn skal alltid hente(ikke synkronisere) det som ligger under /video til en egen mappe på disken sin. Alt dette skal kun være når dem er i hjemmenettverket sitt, foreløpig hvertfall. Noen som har et lignende oppsett og kan hjelpe. Forslag og programmer til å gjøre jobben taes imot med stor takk=) Lenke til kommentar
GeirNord Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Kravene du setter er ganske tøffe, og krever mye jobb. Et gratis program som kan løse mye, men må kjøres manuelt, er SyncToy fra Microsoft. SyncToy Programmet er lett å bruke, men vanskelig å forklare Prøv å se og ikke dette gjør det du vil Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 1. april 2008 Forfatter Del Skrevet 1. april 2008 Andre tips? Er vel noen som har et lignende oppsett kjørende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå