bidz Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Hei, Jeg sendte for en stund inn mange bilder til framkalling hos Elkjøp's fotoservice, og fikk de nettopp, de var i "feil format". Etter infoen jeg fikk fra dem må jeg selv croppe/konvertere bildene før framkalling til såkalt 2:3/3:2 aspekt ratio. Mitt digitalkamera (Canon IXUS 860 iS) har kun en "3:2 Guide" funksjon som legger på en mørk stripe øverst og nederst på LCD skjermen når jeg skal ta bilder, men de stripene blir ikke automatisk kuttet bort... Så jeg lurer på om det er noen mulighet for og få gjort dette automatisk? Det er tragisk om en må sitte og croppe 200 bilder sånn som det her, manuelt, for hvert bilde (jeg knipser en del bilder): (Trykk på bildet for større utgave, trykk igjen (på twango siden) for full størrelse) Finnes det noen smart løsing på dette? Jeg vil gjerne ha framkallingene mine på vanlig 3:2/2:3 format. Endret 27. mars 2008 av bidz Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Program som Fast Stone Photo Resizer kan gjere dette. Gå inn på Advanced options og sjå under fana Crop. Hak av for Use Crop, og velg In Aspect ratio. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Program som Fast Stone Photo Resizer kan gjere dette. Gå inn på Advanced options og sjå under fana Crop. Hak av for Use Crop, og velg In Aspect ratio. Supert! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå