Håvard Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 (endret) Men å si at CS og battlefield og alle spill du ikke liker er drittspill som ikke er sundt i det hele tatt,blir helt feil.Det handler om teamplay og taktikk kombinert med reflekser og gøy. Ikke at jeg spiller de spillene men du har ingen grunn til å sverte alle spill du ikke liker. Hvor i min post sa jeg at det var drittspill? Sist gang jeg sjekka var forresten ikke "teamplay", "taktikk" og "reflekser" kultur. Dessuten begynner de der argumenta å bli oppbrukt. Hvor i dagens samfunn, om du ikke har tenkt å bli ninja, har man behov for reflekser? Det er ikke det at du har behov for reflekser. Hvor i den virkelige verden har du behov for å kunne synge opera? Det blir arrangert store konkuranser i de store spillene med pengepremier større enn du kan forestille deg, og i f.eks Korea er spill en så stor sport at det sendes live på tv. Da er det vel faen meg kultur? Filmer er da ikke noe mindre kultur enn spill. Man kan se på spill som en interaktiv versjon av filmer... Endret 26. juli 2008 av Håvard Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 26. juli 2008 Del Skrevet 26. juli 2008 Hvor i min post sa jeg at det var drittspill? Sist gang jeg sjekka var forresten ikke "teamplay", "taktikk" og "reflekser" kultur. Dessuten begynner de der argumenta å bli oppbrukt. Hvor i dagens samfunn, om du ikke har tenkt å bli ninja, har man behov for reflekser? Refleksene dine bruker du hele tiden, og trening av refleksene er kun posetivt uansett hva man driver med som hobby. Trening av hånd/øye kordinasjon er også en bra ting. Jeg sier ikke at det ikke er gøy, jeg sier bare at du har mer godt av å lese et tidløst mesterverk eller se et bra stykke teater enn å trene refleksene dine som du så sårt trenger. Hvor har du det fra at vi har så godt av å se teater og lese bøker. Blir man bedre personer av dette mener du da? Om alle hadde gått på teater og lest klassikere ville verden blitt et bedre sted? Ser gjerne hvor du har dette fra, og gjerne eksempler på at dette er tilfellet. Du mener tydeligvis at spill ikke er kultur.Kan du definere kultur for meg? Du har tydeligvis en hatt, som du drar påstander jeg ikke har kommet med, ut av. Vet du hvor jeg også kan få kjøpt en? Åja, se her. Jeg fant én! Siste de hadde igjen i butikken. Han ber deg kun definere ditt syn på hva som er kultur. Mindre kan du ikke regne med når du så åpenlyst går mot strømmen, og med dette svaret beviser du vel bare at du egentlig ikke har gode argumenter, kun en lyst til å provosere Så er det jo allmenn vite at Giske er en kar som vet hva han driver med. Nå er han kulturminister uansett hvor lite du måtte støtte han, og hans ord er faktisk endel verdt i denne saken da. Tingen er at ingen gidder å gå på teater fordi det er utdatert og kjedelig.Og ja jeg har vært på teater. Men det betyr ikke at budskapene, idéene også videre ikke kan nytes like bra nå som før. Hvilke budskap og ideer mener du man får her som man ikke får av f.eks spill?? Har du dysleksi? Hva har dette med saken å gjøre? Om han har det eller ikke har vel ingenting med saken å gjøre, og det var lett forståelig. For å si det sånn -- hvis du hadde tatt deg en dose LSD engang i blant, gikk på teater og leste bøker istedenfor å spille -- så tror jeg du hadde vært en mye bedre person enn det du er nå. Her må du utdype grundigere tror jeg, for her er du på total bærtur.. Har du erfaring med LSD siden du mener man blir bedre personer av det enn av å sitte foran en dataskjerm? Har du sjekket psykiatrien i det siste og hørt hvorfor mange av ungdommene som går der sliter grunnet LSD og andre lignende rusmidler? Denne må du virkelig forklare bedre, for her gleder jeg meg til å høre hva du mener Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 "to arms" det ble vel og merke halvert... men hvorfor går ikke regjeringen inn i dette? de bryr jo seg mer om hva du tørker deg bak med Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 1. august 2008 Del Skrevet 1. august 2008 Regjeringen burde absolutt blande seg inn i dette nå, syns jeg. Særlig når det tidligere er fastslått at datakultur anerkjennes som kultur. Virkelig trist for data-ungdommen om TG08 blir siste. Lenke til kommentar
Mr_tranquilizer Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Jeg skrev meg også opp. NEI TIL SKATT PÅ LANPARTY;S!!!!!!!! Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hmm, hvis dette skulle være konsistent burde det jo heller ikke være mva på dataspill ved kjøp. For min del vil jeg heller ha ned inntektsskatten, så jeg signerer ikke på dette! Det blir litt a'la: "Jeg synes vi skulle betalt lik moms på matvarer kjøpt i butikk som spist på serverringssted... det er jo mat alt sammen." Seriøst? Snudd sammenligningen på hodet så burde man altså betalt ekstra moms hvis man spiser den sammen med andre i lunchpausen? Lenke til kommentar
Beef Supreme Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Hvis du engang for unger og du foretrekker at de begynner på dop enn å spille data...hehe ja da har du et problem. For å si det sånn -- hvis du hadde tatt deg en dose LSD engang i blant, gikk på teater og leste bøker istedenfor å spille -- så tror jeg du hadde vært en mye bedre person enn det du er nå. lol, epic Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Men å si at CS og battlefield og alle spill du ikke liker er drittspill som ikke er sundt i det hele tatt,blir helt feil.Det handler om teamplay og taktikk kombinert med reflekser og gøy. Ikke at jeg spiller de spillene men du har ingen grunn til å sverte alle spill du ikke liker. Hvor i min post sa jeg at det var drittspill? Sist gang jeg sjekka var forresten ikke "teamplay", "taktikk" og "reflekser" kultur. Dessuten begynner de der argumenta å bli oppbrukt. Hvor i dagens samfunn, om du ikke har tenkt å bli ninja, har man behov for reflekser? Det er litt mer gøy å spille sammen med folk på samme plassen,jeg har no vært på min del med nattspillinger på nettkafeer og da har vi av og til vært 10-15 stk som kjenner hverandre,det kan ikke sammenlignes med å sitte hjemme i stuen og spille alene. Jeg sier ikke at det ikke er gøy, jeg sier bare at du har mer godt av å lese et tidløst mesterverk eller se et bra stykke teater enn å trene refleksene dine som du så sårt trenger. Som sagt,jeg har aldri vært på TG,men jeg har da linket sammen med venner før.Det er sosialt,underholdene og fett! Det er sikkert også World of Warcraft for mange, men det betyr ikke at man slipper mva. når man kjøper spillet. Du mener tydeligvis at spill ikke er kultur.Kan du definere kultur for meg? Du har tydeligvis en hatt, som du drar påstander jeg ikke har kommet med, ut av. Vet du hvor jeg også kan få kjøpt en? Åja, se her. Jeg fant én! Siste de hadde igjen i butikken. jeg er verdens første homofile kristne prest hehehehe Hva var poenget med det? Jeg mener no virkelig at selveste Giske sjøl nettopp kalte spill for kultur,dermed er TG en kultur-begivenhet. Så er det jo allmenn vite at Giske er en kar som vet hva han driver med. Tingen er at ingen gidder å gå på teater fordi det er utdatert og kjedelig.Og ja jeg har vært på teater. Men det betyr ikke at budskapene, idéene også videre ikke kan nytes like bra nå som før. Å begynne med sjokolade biter og sukkerbiter...Ka faen?Folk spiser sikkert det samme der som de spiser hjemme vel. Har du dysleksi? Det er jo derfor det er litt spesielt,det er ikke noe kan gjøre hver dag.Tror nok det at folket bruker de 51,5 andre ukene i året til det de har lyst til hjemme om det er å sitte å spille der og eller å gå på kafe og være "supersosial".Ikke det at jeg skjønner hvorfor det er så sosialt å gå på kafè for å drikke kafe mocca og spise kneipp. lol? Hvis du engang for unger og du foretrekker at de begynner på dop enn å spille data...hehe ja da har du et problem. For å si det sånn -- hvis du hadde tatt deg en dose LSD engang i blant, gikk på teater og leste bøker istedenfor å spille -- så tror jeg du hadde vært en mye bedre person enn det du er nå. Hva er galt med å like Hollywood-filmer? Hva er det som kvalifiserer at det er bra? Virker som om folk syns filmer som handler om lille Abdullah som løper rundt i et ørkenlandskap og leter etter geita si, det er en dyp film og skikkelig kunst og kultur, mens med en gang Hollywood spytter ut noe skikkelig bra er det elendig... fordi det er Hollywood? Hvor har jeg hørt den der før? Kan du forresten gi meg et eksempel på et Hollywood-mesterverk som er skikkelig dypt, kunst og kultur -- bra og alt det der; så har jeg underholdning til kveldsmaten min senere. Jeg lurer på om du er Amish nå jeg. Du har for det første en hel mengde usanna fordommer om LAN og spilling generelt. Selv om jeg ikke er enig med deg, så kan jeg for argumentasjonens skyld, være enig i at dataspill generelt er skadende for ungdom. Men et LAN, spesielt så store LAN som TG, handler om så mye mer enn spilling! Selv har jeg aldri vært på TG, men jeg har vært på andre LAN med over 1000 personer, som også har et bra underholdningsnivå. De fleste på LAN-et bruker nok mer av tiden sin til å gå rundt og være sosial og snakke med andre man gjerne har spillt med før, eller for eksempel møtt på diskusjon.no før. Eller man kan møte nye personer på et LAN som har samme interresse som deg selv. Du kan godt ha dine egne meninger om all kultur som befinner seg på en TV- eller dataskjerm (Du misliker jo filmer, spill, dataparty og sikkert en hel del andre ting som er forbundet med de andre), men da er du i sterkt mindretall, og jeg kan med god sikkerhet si at du aldri har gitt disse underholdningskildene en god sjanse. Når det kommer til filmer, så er jeg til dels enig med deg. Det er ikke ofte Hollywood popper ut filmer som virkelig er verdt å se, men det har hendt mange ganger. Se for eksempel "The Shawshank Redemption" som er en av mine yndlingsfilmer. Lenke til kommentar
Cotul Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Angående dette oppropet er det skrevet til Trond Giske. Men Trond Giske er alt på vår side. Er skatt øst som burde motta klagene. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Skatt øst skal nok motta klager de óg Linky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå