Gå til innhold

Test: NorthQ Siberian Tiger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også sett folk her på forumet som har hatt ventilasjonsrør fra utsiden av huset koblet rett inn til kabinettet som et lufteinntak. Jeg mener å huske det var en fra indre østlandet som gjorde det på vinteren og fikk kabinett-tamperatur på langt under 0°C selv om romtemperatur var bortimot 20°C.

Peltiér-kjøling gir bare stedvis lavere temperatur. F.eks kun på prosessoren. Lufta i kabinettet vil være høyere enn romtemperatur likevel.

(kverulant - jeg? :green:)

Å nedia! :green:

Lenke til kommentar

Men hva er vitsen i å kjøpe dette settet for så å kjøpe nye vifte å sette på. Da er det jo like greit å bare kjøpe alt løst fra første stund.

Men selvfølgelig hvis du har en vifte liggende så er det jo ikke store bryet.

Endret av MoDzoNa
Lenke til kommentar
Men hva er vitsen i å kjøpe dette settet for så å kjøpe nye vifte å sette på. Da er det jo like greit å bare kjøpe alt løst fra første stund.

Men selvfølgelig hvis du har en vifte liggende så er det jo ikke store bryet.

Så du har aldri moddet noe som helst for bedre ytelse? -ei vifte koster ikke stort, og i forhold til andre "alt-i-ett-sett" kunne det jo vært interessant å vite om det har noe for seg å oppgradere vifta til "tilsvarende" hastigheter".

Lenke til kommentar

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H...amp;mcat=14s384

Mye bedre enn northQ settet med en annen vifte.

Pumpen er jo da en Laing DDC-1T som har swiftech merker på seg.

Det er da en pumpe som har vært på markede en stund. Som det ikke har vært noen store kjente produksjons problemer eller lignende.

Har selv en slik pumpe i loopen min i dag. Meget god pumpe. Eneste er at det er endel vibrasjonsstøy av den.

Og det er en meget god blokk som er brukt. Den har også vært på markede en stund og har ikke hat noen særlig store problemer.

Det som er det beste med dettet settet er jo at hvis du en da skulle finne ut at du skal oppgradere så er det bare å kjøpe noe med 3/8" nippels og færdig med det.

Dog vil jeg ikke anbefale noe særlig mer enn CPU på en enkel 120 radiator. Særlig ikke hvis du er ute etter ytelse.

Hvis du har for mye på en enkel 120radiator så vil ikke radiatoren klare å fjerne all varmen fra vannet og tempen på vannet vil bare stige og stige til en pakning gir etter for varmen. De har har med å gjøre det når vannet når rundt 80 grader.

Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/product.aspx?pid=H...amp;mcat=14s384

Mye bedre enn northQ settet med en annen vifte.

Pumpen er jo da en Laing DDC-1T som har swiftech merker på seg.

Det er da en pumpe som har vært på markede en stund. Som det ikke har vært noen store kjente produksjons problemer eller lignende.

Har selv en slik pumpe i loopen min i dag. Meget god pumpe. Eneste er at det er endel vibrasjonsstøy av den.

Og det er en meget god blokk som er brukt. Den har også vært på markede en stund og har ikke hat noen særlig store problemer.

Det som er det beste med dettet settet er jo at hvis du en da skulle finne ut at du skal oppgradere så er det bare å kjøpe noe med 3/8" nippels og færdig med det.

Dog vil jeg ikke anbefale noe særlig mer enn CPU på en enkel 120 radiator. Særlig ikke hvis du er ute etter ytelse.

Hvis du har for mye på en enkel 120radiator så vil ikke radiatoren klare å fjerne all varmen fra vannet og tempen på vannet vil bare stige og stige til en pakning gir etter for varmen. De har har med å gjøre det når vannet når rundt 80 grader.

Da jeg kjørte på et Tt Dualrad sett med full gass på 2.95Ghz på Quadcore X3210 så lå alle kjernene rundt 70 grader på Priming av hver enkelt av kjernene. Et sånt ferdig sett i et kabb.

Nå har jeg et MSI P35 Neo F og skal teste 3,320 og kjører en TRUE, og på full priming på hver av kjernene lå hele sulamitten fra 67-73 grader på X3210. Dog er NB kjøleren veeldig varm, men du kan holde på den.

Skal prøve med en annen vifte på TRUE som for tiden er en Noctua. En som trykker litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...