Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Inngrodd tånegl igjen. ARGH. Samme sted!


Anbefalte innlegg

For en stund sida tok legen og fjerna den siden med tånegl som grodde seg inn. Gikk rundt en stund med halv tånegl liksom.

 

Nå har den andre halvparten vokst ut igjen, og samme problem skjer! Den graver seg inn i kjøttet igjen! Har time i morgen og jeg gleder meg ikke til å høre det legen har å si. Mest sannsynlig "denne gangen må vi fjerne hele da".

 

Noen som har gått gjennom fjerning av en hel tånegl før? Vil det vokse fint ut igjen? Har hørt noen folk som har fått hele neglen fjerna, og den ville ikke vokse like langt igjen etterpå. Er det sant?

 

Gruer meg til i morgen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man går til en fotpleier kan de hjelpe til med å gjøre det sånn at man ikke får inngrodde negler. Vet ikke helt hvordan de gjør det, men jeg ville heller stolt på en fotpleier som jobber med føtter hele tiden i stedet for en lege.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe problem å miste en hel tånegl :)

Mistet selv en stor stein på ene foten min for en del år siden..Hadde på sandaler :cry:

Mistet hele neglen (på storetåa) men det gikk fint ;)

 

Samme her (tung lysestake...). Vokser ut, god som ny. Var noe herk med skifte av bandasje som satte seg fast..

*urk*

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Annelise Bredesen
For en stund sida tok legen og fjerna den siden med tånegl som grodde seg inn. Gikk rundt en stund med halv tånegl liksom.

 

Nå har den andre halvparten vokst ut igjen, og samme problem skjer! Den graver seg inn i kjøttet igjen! Har time i morgen og jeg gleder meg ikke til å høre det legen har å si. Mest sannsynlig "denne gangen må vi fjerne hele da".

 

Noen som har gått gjennom fjerning av en hel tånegl før? Vil det vokse fint ut igjen? Har hørt noen folk som har fått hele neglen fjerna, og den ville ikke vokse like langt igjen etterpå. Er det sant?

 

Gruer meg til i morgen...

Hei, har samme problem,fikk fjernet hele neglen,men det var nytteløst, den grodde bare ut i samme spor,skal nå under kniven for å fjerne rota til neglen.

Lenke til kommentar
Gjest neglfjerneren

Jeg har hatt samme problem på en stortå. Endte med at legen fjernet 2-3 mm av neglen og neglebåndet (i bredden altså), slik at neglen ble permanent smalere. Ikke hatt noen problemer med dette etter inngrepet :)

Lenke til kommentar
Hvis man går til en fotpleier kan de hjelpe til med å gjøre det sånn at man ikke får inngrodde negler. Vet ikke helt hvordan de gjør det, men jeg ville heller stolt på en fotpleier som jobber med føtter hele tiden i stedet for en lege.

 

Etter som eg forstår så klipper fotpleieren neglen heilt beint utan krumming slik at det blir mindre belastning på "hjørnet" av neglen. Deretter legger dei papir eller noke slikt under neglen, dette papiret kjem ut etterkvart som neglen veks, etter at neglen har vokst heilt ut igjen skal du visstnok være kvitt problemet.

 

Har sjølv prøvd den behanlinga med å fjerne halve neglen, det funka dårlig.

 

Det eg gjer no er at eg behandler dette med å klippe på skrå ned mot rota av neglen, deretter bruker eg ei tang og napper ut den delen av neglen som gror seg inn.

Lenke til kommentar

For å unngå å få inngrodd tånegl, må man ikke klippe neglene for langt inn, kun den ytterste delen av neglen. Om en klarer å ha tåa i grønnsåpe to ganger til dagen så skal de hjelpe. Jeg glemte det alltid ut, og endte med å måtte opperere bort deler av nagla. Hadde også betennelse på siden av nagla pga. at den stakk inn i huden. Hadde en stor byll som gjorde til tider ganske vondt, men den ble etterhvert mindre, og jeg gikk med en liten byll på siden av nagla i 5 måneder får jeg ble opperert.

 

Min negl har enda ikke vokst skikkelig ut igjen, men håper at alt går bra og at jeg unngår ny betennelse der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...