Xvani Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Hei! Gikk inn på Windows update i dag. Der sto det dette under "driveroppdateringer" Microsoft Processor Driver Version 5.1.2600.1152 Uhh?? Trykka på "maskinvare som støttes" for å finne ut hva dette var, da fikk jeg dette: Amd K7 Processor Hva i all verden er dette? Trygt å laste ned? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 har gjort det og maskinen min går amd xp1900+ pal Lenke til kommentar
staljin Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Det er på grunn av den nye XP med Bartone kjerne. Derfor er det kommet en CPU driver oppdatering: Windows må visst vite spes på CPU for å kunne utnytte den fullt ut. Staljin Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Trygt å laste ned? Bra å være skeptisk til microsoft! Men d er nok helt trygt. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 For de av dere som har vært borte i litt programmering på Win32-platformen, så vet dere sikkert at WinNT/2k/XP krever at det er drivere for ALT. OS'et snakker kun med drivere, ... som igjen snakker med maskinvaren. Dette gjelder alt fra tastatur, diskettstasjon og klokka på hovedkortet og da ville det vel ikke være så rart om dette inkluderer CPU'en også. Men fra driver-verden veit vi jo at det hele tiden kommer nye versjoner av alle drivere... selv om det er sjeldent. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 ufo: Nevn et opprativsystem som ikke trenger drivere, alle må ha drivere. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 ufo: Nevn et opprativsystem som ikke trenger drivere, alle må ha drivere. Les nå hva han skriver da... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 Man kan jo adressere hardware direkte. Ikke å anbefale, og tviler det er noen OS som gjør det. (Kanskje C64 og noen av disse tidlige maskinene) Lenke til kommentar
zTab Skrevet 27. februar 2003 Del Skrevet 27. februar 2003 ufo: Nevn et opprativsystem som ikke trenger drivere, alle må ha drivere. Les nå hva han skriver da... Les selv hva han skriver da :o Han nevner jo bare windows.. Finnes jo andre operativsystemer enn windows Edit: Skriveleif.. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Les selv hva han skriver da :o Han nevner jo bare windows.. Finnes jo andre operativsystemer enn windows Edit: Skriveleif.. Joda, det finnes mye annet også. Men siden det var snakk om drivere fra WINDOWS UPDATE, så gikk jeg utifra at det IKKE var snakk om Linux, Unix, Solaris, HP-Unix, VX-Works, QNX, DOS, PALM OS, Symbian OS for mobiltelefoner, Workbench til Amiga alle den andre OS'ene i skogen. Er ikke det en rimelig antagelse? Går utifra at du sikter til Linux; men det er ikke alltid Linux har så mye med saken å gjøre vettu Og poenget er at WindowsNT'ene (NT3.5, NT4.0, 2000, XP og .Net) KREVER at absolutt ALT representres med en driver. Du får IKKE tilgang til å kommunisere direkte med hardware'n, alt må skje via en driver. Hvordan dette er på Unix / Linux vet jeg ikke (også en grunn til at jeg ikke nevnte Unix/Linux og de andre), men jeg tror visse ting kan nåes direkte (ihvertfall for OS'et selv). I WindowsNT'ene må ALT innom en driver; selv klokka i Bios og powerknappen må ha en driver... basta og punktum finale. [EDIT] : rettet skirveleif Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 så testene av barton i XP har ikke gått så bra som de burde? Kommer det til å bli merkbar ytelses forskjell, eller bare stabilitet? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 AmigaOS trenger drivere for alt som ikke er innebygget i ROM chippen. Musdriveren f.eks ligger innebygged i ROM. Men det er en ganske basic driver. Skal man f.eks ha en mus med hjul til å funke på en Amiga, må man installere driver for dette. Skal man ha nettverkskort til å funke på en Amiga, må man installere driver for dette også. osv.osv. Grafikk og lydkort likeså. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Les nå hva han skriver da... Japp har lest det. Men tror det er du som må lese litt hvordan windows funker, spesielt nt baserte oprativsystem. Har du aldri opplevd dårlige driver til win2k, det har eg, og bare masse klatt. Men winxp har eg ikke opplevd dårlige drivere til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå