Skogslik Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hallo! lurer litt på hva som er `vanlig` og kjøpe på polet for en 18 åring? tenker da på drikke til fest og slikt. fint om noen kommer med forslag. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Da jeg var på den alderen kjøpte jeg martini som jeg blandet med sprite eller grapesoda. Dette gjør at jeg 10 år senere holder på å brekke meg hver gang jeg blir servert martini. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 hehe ok, og grunnen til det er? er det 20% martini er? Lenke til kommentar
trixis_ Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hvitvin er jo ganske vanlig.. Og muligens rødvin også Men det mest harry'e som jeg og venna mine kjøpte mye ut av var Kalinka 22. Sprit på 21,9%. Den dag i dag orker jeg ikke tanken på å drikke det. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Mickey Finn's, Fisherman's, Kalinka som nevnt over, er i min vennekrets noe av det vanligste i alle fall. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jeg kjøpte veldig mye rødvin i den alderen og gjør det enda. Som billig men også veldig god drikkevin kan jeg anbefale Gato Negro. En slik flaske og noen shots utover kvelden så blir man i god form. :-) Lenke til kommentar
Gompeslurp Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Når eg var i den alderen begynte dei aller fleste på halvtørr tysk kvitvin. Dette fordi den var enklast å drikke i og med at pH verdien på denne vara er nokolunde lik den pH verdien vi naturleg har i munnen. Andre ting var Peach Canei, Vargtass, Martini, Cinzano....gjø og fyse! Drikk ikkje noko av dette i dag. I dag trur eg fleire drikk pils og rødvin. Og kald tørr kvitvin (mi anbefaling til urøynde). Ein framgang med andre ord. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Takker for mye tips men må man blandet ut tinga? altså er det farlig og drikek rett fra flaska? Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Farlig? Ingenting er farlig, men med rødvin er det nok mer delikat å drikke fra glass. Og nei, vin skal ikke blandes ut. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Det er ikke farlig å drikke rett fra flasken som en generell regel. Alt opp til 20% er vel ok å drikke ublandet. Men også som en generell regel bør man ikke drikke sprit rett fra flasken, med mindre man har en del erfaring med alkohol både på godt og vondt. Når jeg skriver "drikke rett fra flasken" mener jeg tute flasken eller shotte nedpå i høyt tempo. Uansett, om du er uerfaren med alkohol er det beste rådet å ta det sakte, det er ingen konkurranse om å drikke mest eller fortest og folk reagerer veldig ulikt både på mengde man tåler og hvor fort det treffer. Om du ikke har drukket før ville jeg begynt med rusbrus eller øl. Gjerne drikk en cola innimellom. Endret 27. mars 2008 av Ekko Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Det er ikke farlig å drikke rett fra flasken som en generell regel. Alt opp til 20% er vel ok å drikke ublandet. Men også som en generell regel bør man ikke drikke sprit rett fra flasken, med mindre man har en del erfaring med alkohol både på godt og vondt. Når jeg skriver "drikke rett fra flasken" mener jeg tute flasken eller shotte nedpå i høyt tempo. Uansett, om du er uerfaren med alkohol er det beste rådet å ta det sakte, det er ingen konkurranse om å drikke mest eller fortest og folk reagerer veldig ulikt både på mengde man tåler og hvor fort det treffer. Om du ikke har drukket før ville jeg begynt med rusbrus eller øl. Gjerne drikk en cola innimellom. Få noen til å kjøpe absolut vodka til deg!.. Hvor mye koster den her i norge igjen? Handler bare på strømsta sandefjord eller polet i strømsta jeg c.. haha Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Baylies (?) er vell en slager. Er derimot ikke så lurt å drikke for mye av. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 hm ok. er ikkje erfaren nei, men skal i en 18 års dag om ikkje så lenge. og møter man bare opp med en pose med drikke da? xD Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hender ofte at man gir alkohol i gave til bursdagsbarnet som senere på kvelden blir fellesflasker. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Sourz apple er en grei liquer som er under 21.9 %, lettdrikkelig og drikkes uten blandevand, bruker den heller som blandevann... ellers har du den velkjente kalinkaen som smaker rett og slett som gamle sokker og koskenkorva peach.. ellers så hadde jeg anbefalt en god kartong med hvitvin Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) theboss22: Absolut`en ligger vel på på ca 150 for halvflaska (0.35), 270 for helflaksa (0.70) og 380 for litern... hvis jeg ikke husker feil.. du kan jo gå inn på vinmonopolet.no for å finne priser. Endret 28. mars 2008 av OZ-Racing Lenke til kommentar
mads89 Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Hvitvin er jo ganske vanlig.. Og muligens rødvin også Men det mest harry'e som jeg og venna mine kjøpte mye ut av var Kalinka 22. Sprit på 21,9%. Den dag i dag orker jeg ikke tanken på å drikke det. kalinka "fysj" Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hvitvin er jo ganske vanlig.. Og muligens rødvin også Men det mest harry'e som jeg og venna mine kjøpte mye ut av var Kalinka 22. Sprit på 21,9%. Den dag i dag orker jeg ikke tanken på å drikke det. kalinka "fysj" Synes kalinkaen er go jeg.. Blitt en del av den.. haha. Også martini.. Funker fett det.. men favoritten min er absolut av en eller annen grunn.. den får jo ikke du kjøpt.. (heller ikke jeg, men kjenner jo folk) Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 1. april 2008 Del Skrevet 1. april 2008 Korskenkorva Peach blandet med Iste er nam! Ellers tror jeg kanskje jeg ville begynt med øl/cider/rusbrus hvis det er første gang du drikker- er ganske vanskelig å kontrollere spriten de første gangene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå