Gå til innhold

CPU går opp og ned som en yo-yo


Sofie

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har akkurat reinstallert min PC med XP Professional. Det er foreløpig ingen programmer, men jeg har foretatt noen Windows Update (ikke SP).

 

Problemet mitt er at når jeg går inn på Task Manager, og ser på Performance beveger CPU seg mellom 2% og 100%. Den går opp og ned i et jevnt mønster. Dette er selv om jeg ikke har installert noen programmer eller kjører noen programmer.

 

Grunnen til at jeg reinstallerte var at PCen gikk tregere og tregere. Trodde det ville hjelpe og reinstallere. Det får mye fortere, men min CPU er ikke som den skal være. Frykter derfor at den vil gå tregere og tregere fremover.

 

Er det noe som har noen ideer om hva det kan komme av?

 

 

Min PC:

 

Hovedkort: MicroStar INTPGA intel 845 ATX Audio AGP

Prosessor: Intel Pentium 4 S478 1.7 GHz 400MHz

Hurtigminne: 256Kb

Grafikkort: ASUS V7100/TGeforce 2MX 64Mb

Minne: Apacer 512 SDRAM 133 MHz

Harddsik: 61.0GB UDMA100, 7200 rpm, 2Mb, IDE

DVD/CD-spiller: Samsung 16x DVD/48x CD

Brenner: Aopen CD-RW 20x10x40

Lydkort: Creative Soundblaster Live Player 1024

Skjerm: Samtron LCD 17"

 

 

Sofie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å sjekke hvilket program som bruker cpu-kraft kan du åpne taskmanager og velg prosesser. Sorter etter cpu-bruk eller bla nedover listen for å finne programmet..

 

Post igjen når du vet svaret... NB: Ikke bry deg om "system idle process" (hva var den på norsk igjen :roll: ) det skal bruke det den gjør.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Takker for veldig rask tilbakemelding TCi!

 

Har sjekket Processes, og det som tar "all" CPU er System. Når jeg velger End Process av System, faller CPU tilbake til normal, men da har jeg problemer med lykortet bl.a. Selv om jeg velger End Process av System blir den ikke borte.

 

 

Sofie

Lenke til kommentar

Du kan prøve følgende:

 

- Sjekk for virus

- Prøv å ta ut lydkortet og start uten det

- Legg inn de siste driverene til lydkortet ditt hos soundblaster.com

 

Du kan også sjekke Event Viewer i Administrive verktøy og sjekke om det rapporteres feil en plass..

 

Ellers fant jeg ingen spesifikke artikler om ditt problem på MS sine sider...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...