Trafalgar Law Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Heisann. I gaar tenkte jeg at jeg skulle installere nye Chipset drivere for aa se om det hjalp paa PC'ens stabilitet. Etter installasjonen rebootet jeg og etter windows 'loadinga' fikk jeg BSOD og deretter en reboot. Jeg gikk inn i BIOS og der fant jeg harddisken som standard. Jeg har da provd aa bruke Windows XP CD'ens Recovery Console, der fant den ingen partisjoner naar jeg kjorte diverse chkdsk kommandoer. Provde deretter aa formatere, men det viste seg at den ikke fant harddisken der heller. Jeg kjorte da opp med en Ubuntu Live CD, og sitter naa med det. Testet ut GParted, der finner jeg disken, men ingen info og har ikke mulighet for aa gjore noe med den via GParted. *Slik ser det ut i GParted* Jeg faar derimot gatt inn paa disken(partisjonene C & D som er de partisjonene jeg har) via Ubuntu, jeg faar aapna filer, kopiert osv. Naar det kommer til aa faa kontakt med harddisken paa noen som helst annen maate, har jeg ikke fatt til. Saa er det noen der ute som har en fjerneste anelse om hva jeg kan gjore for aa faa kontakt med harddisken? Gjor ingenting om jeg maa formatere disken(har tatt backup av det som trengs), bare jeg faar kontakt med den igjen blir jeg fornoyd. Mistenker at det har noe med SATA driverne aa gjore(at Chipset driverne tulla det til) Edit; Har forresten et Asus P5K-E Wifi-AP hovedkort, og en 500GB Western Digital HD Faar unnskylde for bruken av aa, o, ae. Sitter paa Ubuntu Live CD-en(valgte ikke norsk layout paa oppstarten) Paa forhaand takk Mvh enox Endret 27. mars 2008 av enox Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Har du prøvd med live-cd og sett om du får kontakt med HDD da? Og hvis du gjør det, så må du kanskje lagre alt du vil ta vare på, på en minnepinne f.eks, og installere Ubuntu på nytt. --------------- Sorry, så du holder på med live-cd ja. Fikk ikke med meg det før nå, fordi jeg ikke leste alt . Endret 27. mars 2008 av ronron25 Lenke til kommentar
Trafalgar Law Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Får kontakt via Live-CD ja, fikk installert Ubuntu nå via ubuntu-installern, men måtte ty til å formatere hele disken, så problemet er løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå