Vegard_Haug Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Gran Turismo-skaperen håper på skademodellering i fremtiden. Les mer Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 uuh:). Da ville det blitt enda bedre en det Gran Turismo alerede er Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 I fremtiden ja? Snakker vi GT6 om 5-6år da eller? Jeg vil ha det nå! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 I fremtiden ja? Snakker vi GT6 om 5-6år da eller? Jeg vil ha det nå! Regn med skademodellering i nær fremtid. Veldig, veldig nær fremtid. Vi får se hva som blir hva.... Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Skademodell hadde ikke skadet. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Lei av å høre at de skylder på bilprodusentene. Andre utviklere får det til. Tenker selvsagt spesielt på begge Forza-spillene. Det var visstnok BMW som var den vanskeligste å ha med å gjøre for Turn 10, men de fikk da med dem også. Problemet med å implementere en skademodell i ettertid er selvsagt at den griper inn i spillmekanismen på veldig mange måter. I tillegg er det snakk om svært store mengder data. Det er jo ikke bare noe man legger på toppen, det krever ganske fundamentale endringer i fysikkmotor, grensesnitt, krav til dataoverføring under flerspiller, bare for å nevne noe. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Høres veldig interessant ut, håper de får til en skikkelig skademodell. Noe more realistisk kjøring, og skademodell ville ført GT til topps. Det som plager meg er den totalt arkade-pregede følelsen på bilen, og med skademodell kunne de kanskje implementere funksjonen til å faktisk "rulle" med bilen. Det er en liten ting men sier mye om fysikken i spillet. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ja visst! GT5 er jo i seg selv en god grunn til å bruke 3500,- på en PS3! Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 – Vi har veldig, veldig lyst til å ha skademodellering på bilene våre. Vi har hatt mange diskusjoner med produsentene, og selv om de hatet tanken på å skade bilene til å begynne med har de langsomt begynt å skifte mening. Hvem er det de tror de lurer? Dette blir for dumt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Jepp. Det fungerte nok bra når det ikke var spill på markedet med skademodellering på de samme merkene som GT har, men det blir liksom litt jalla når Forza har vist at det fungerer. Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ja til skademodell, men jeg frykter det vil føre til enda lenger ventetid dersom det kommer i gt5, mtp. hvor omstendelige de er i modelleringsprosessen av bilene. Man kan jo alltids håpe at de er godt i gang uten å ville si noe mer Lenke til kommentar
moscito Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 jeg skal kjøpe PS3 og ny TV bare for GT5 og GTA4 sin del. + andre spill som kommer og sikkert noen som har kommet allerede Lenke til kommentar
Toxin Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Satser på at de bygger inn funksjonen for å siden låse det opp med en liten oppdatering men tviler... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Skademodell hadde ikke skadet. Ouch. Den svei. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Problemet med å implementere en skademodell i ettertid er selvsagt at den griper inn i spillmekanismen på veldig mange måter. I tillegg er det snakk om svært store mengder data. Det er jo ikke bare noe man legger på toppen, det krever ganske fundamentale endringer i fysikkmotor, grensesnitt, krav til dataoverføring under flerspiller, bare for å nevne noe. Korrekt. Uten skademodell kan en klare seg med tabellbasert fysikk, med objekt endinger under drift vil man måtte implementere realtime matematisk fysikk (ihvertfall om skademodelleringen er noe nærheten av virkeligheten). Den største ulempen med realtime matamatisk basert fysikk har hittil vært CPU'ens hastighet, disse beregningene tar dessverre litt tid. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Det er ikke noe krav for meg når jeg spiller alene. Har storkost meg gjennom samtlige av de 4 forfølgerne uten et snev av skade. Mulig det er fordi at når jeg kjører GT, så kjører jeg bil på ordentlig. Men online...da snakker vi om noe helt annet. Der bør det være skade i fleng. Spillere man møter online er som regel vokst opp i Idiotland, og har gått en lang og vanskelig skole på Idiotiskolen og har lært alt man trenger for å fremstå som, ja jeg trenger vel ikke si det. Men å legge til skade senere? Nå er jeg ikke mye ekspert i å lage 3D-modeller, men skal man først ha skade bør da alle bilmodeller være laget fra start for nettopp det formålet vel? Motor må faktisk befinne seg under panseret, for ved et krasj kan jo panseret flyge av. Alt av karosseri må kunne krølle seg på realistisk vis, og evt. falle av. Og da har man ikke kommet til teksturer ennå. Igjen, jeg er ikke mye til ekspert på området. Men om dem skal legge til skade på fullspillet etter at det har kommet ut, må det bli en jumbojet av en oppdatering(?) Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Det er vel nettopp dette du nevner her, Tharos, som gjør at gt-folka gruer seg litt til å lage skademodell. Folk har skyhøye forventninger til grafikk og det generelle visuelle uttrykket samt kjøre-"simulatoren". Derfor kreves det enormt mye at utviklerne for å kunne fullføre en tilfredsstillende skademodell på samtlige biler som samtidig gir deg den realismen gt er kjent for. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Men å legge til skade senere? Nå er jeg ikke mye ekspert i å lage 3D-modeller, men skal man først ha skade bør da alle bilmodeller være laget fra start for nettopp det formålet vel? Motor må faktisk befinne seg under panseret, for ved et krasj kan jo panseret flyge av. Alt av karosseri må kunne krølle seg på realistisk vis, og evt. falle av. Og da har man ikke kommet til teksturer ennå. Joda, men akkurat skader sånn sett er ikke vanskelig. Det som er problemet er hvordan en skade, påvirker bilens kjøreegenskaper. La os si at bakre støtdemper ikke lenger har fullt løft, et av stemplene i motoren tar kvelden eller vingen bak blir bøyd 7cm opp på den ene siden. Altså; beregningene som skal til for å få bilens kjøreegenskaper til å oppføre seg som i virkeligheten når et eller annet ikke lenger har sine opprinnelige egenskaper. Ergo: Fysikkmotor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 ... gir deg den realismen gt er kjent for. GT er pent visuelt, men ikke særlig realistisk fysikkmessig. Mange tar det visuelle ytre som en bekreftelse på god indre fysikk og dermed har spillet (ikke simulatoren) har fått et godt rykte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg