Gå til innhold

Kidnappet gutt kom til rette etter 16 år

Anbefalte innlegg

Kidnappet gutt kom til rette etter 16 år

Dette er på ingen måte unikt tilfelle, og noe jeg har reagert på tidliger i slike saker er at barnet blir gjenforent med de biologiske foreldrene og at det er de biologiske foreldrene som får ansvaret for barnet. Jeg kan på ingen måte se at dette skal være i barnets interesse, jeg vil heller påstå at det er til barnets skade.

Fra barnets perspektiv er de biologiske foreldrene vilt fremmede personer med enorme og urealistke forventninger til barnet. De skriker jo nesten elsk meg fra første stund.

Dette legger et særdeles stort press på barnet, som vi må huske allerede er i en svært stresset situasjon. Barnet har jo tross alt akkurat mistet de foreldrene det hele sitt liv har trodd var den ekte, og på mange måter fremdeles er den ekte foreldre, en påkjenning i seg selv.

Man kan skrike om de biologiske foreldrenes rettigheter, men er ikke barnets velvære det viktigste? Det sier seg selv at kidnapperne ikke skal få beholde barnet, men hadde det ikke vært bedre å overlate ansvaret for barnet til en fosterfamilie eller en i barnets utvidede familie (onkler/tanter/o.l.) fremfor barnets biologiske foreldre. De i barnets utvidede familie har ikke gjort noe ulovlig, samt at de har et større bånd til barnet enn de biologiske foreldrene. Det sier seg nesten selv at de er bedre egnet som barnets omsorgsansvarlige enn noen fremmede.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...