Gå til innhold

Asus tripler

Anbefalte innlegg

Så det hadde et slik på asus sin stand på TG. dog fikk jeg ikke vite hva slags gpu det var. " Prototype shhh " var det eneste jeg fikk til svar

Siden k|nc var på TG for Asus er det nok godt mulig det var oppsettet som er nevnt i artikkelen du så ,)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg leste med interesse den linken til artikkelen om det firekjernede Voodoo-kortet. Det jeg la merke til var at ytelsen skalerte nærmest lineært i spilltester for det kortet. F.eks. her:

http://www.x86-secret.com/pics/divers/v56k/Q3A_2xFSAA.JPG

(NB: 4500 har to kjerner, 5500 har tre kjerner og 6000 har fire kjerner)

Dette er jo generelt ikke tilfelle med CrossFire/SLI. Jeg vil anta at det ikke er bare-bare å sammenlikne teknologiene som er brukt, men ved første øyekast ser det jo ut som om noe kunnskap har blitt "lost along the way". Her står det litt mer om SLI-teknologien som ble brukt på Voodoo 5 6000. Hadde vært konge om vi kunne komme dithen igjen.. :love:

3Dfx sin Scan-Line Interleaving metode hadde nok ødelagt for mange av dagens teknikker for å spare minne trafikk. Hvis det ikke hadde vært for dette hadde det kanskje vært en mer effektiv metode, men det har nok også å gjøre med at spillene på den tiden skalerte bedre med multi-"GPU" enn det en del av dagens spill gjør.

Voodoo 4500 hadde forøvrig en kjerne og 5500 hadde 2.

Et rykte om AMD sin neste generasjon sier at dem skal sette 2 (eller flere?) GPU'er i en chippakke med en høyhastighet kobling mellom dem samt dem kan dele på minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...