Sorce Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Så det hadde et slik på asus sin stand på TG. dog fikk jeg ikke vite hva slags gpu det var. " Prototype shhh " var det eneste jeg fikk til svar Siden k|nc var på TG for Asus er det nok godt mulig det var oppsettet som er nevnt i artikkelen du så ,) Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Jeg leste med interesse den linken til artikkelen om det firekjernede Voodoo-kortet. Det jeg la merke til var at ytelsen skalerte nærmest lineært i spilltester for det kortet. F.eks. her: http://www.x86-secret.com/pics/divers/v56k/Q3A_2xFSAA.JPG (NB: 4500 har to kjerner, 5500 har tre kjerner og 6000 har fire kjerner) Dette er jo generelt ikke tilfelle med CrossFire/SLI. Jeg vil anta at det ikke er bare-bare å sammenlikne teknologiene som er brukt, men ved første øyekast ser det jo ut som om noe kunnskap har blitt "lost along the way". Her står det litt mer om SLI-teknologien som ble brukt på Voodoo 5 6000. Hadde vært konge om vi kunne komme dithen igjen.. 3Dfx sin Scan-Line Interleaving metode hadde nok ødelagt for mange av dagens teknikker for å spare minne trafikk. Hvis det ikke hadde vært for dette hadde det kanskje vært en mer effektiv metode, men det har nok også å gjøre med at spillene på den tiden skalerte bedre med multi-"GPU" enn det en del av dagens spill gjør. Voodoo 4500 hadde forøvrig en kjerne og 5500 hadde 2. Et rykte om AMD sin neste generasjon sier at dem skal sette 2 (eller flere?) GPU'er i en chippakke med en høyhastighet kobling mellom dem samt dem kan dele på minnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå