Gå til innhold

Canon speedlite 430ex som slave?

Anbefalte innlegg

Jeg har en EOS 30d og kjøpte en 430ex blitz! Spørsmål: kan jeg få brukt blitzen som sitter på kameraet/den innebygde som master til 430ex? Før i sort hvitt tiden var det jo nok at slaven reagerte når masterblitzen gikk av. Er det noen som kan hjelpe med dette? Må jeg evt kjøpe noe i tillegg?

(Forøvrig så kjøpte jeg tamron 17-50, f.2.8 og speedlite 430ex fra usa. Ferdig ferdig i min hånd kr 2980.....billig altså! (og alt virker ennå))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg kontroll på Canon, men mener å huske at 430EX ikke kan styres trådløst slik du ønsker. (Den kan vel gjerne styres trådløst dersom du har en annen blits som master, men jeg mener du da må 530EX for å kunne gjøre det. Kameraet i seg selv har vel ikke innebygget trådløs blitsstyring.)

Det du kan kjøpe er en Wein PN Peanut Photo Slave til 18$ som du plugger inn i blitsen (om du har tilkoblingsmulighet for det).

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
(Forøvrig så kjøpte jeg tamron 17-50, f.2.8 og speedlite 430ex fra usa. Ferdig ferdig i min hånd kr 2980.....billig altså! (og alt virker ennå))

...oj. Nå fikk jeg lyst til å handle. Det var inkludert toll og alt?

Levert adresse i USA, en venn tok det med fra ferie. Kan jo ha med varer inntil 6000,- fritt.

Lenke til kommentar

30D's interne blitz kan ikke brukes som master mot 430EX.

Du må ha en Speedlite 580EX / 580EX II eller annen Canon Speedlite i samme klasse (men da eldre årgang evt) som Master.

Har selv 580EX og min samboer en 430EX, hender jeg låner hennes 430 for å bruke den som slave i ett oppsett. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...