*.pdr Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Dette er kanskje et amatørmessig spørsmål, men dette irriterer meg sånn og jeg finner ingen løsning. Så altså...: På min eksterne backup disk ligger det tre mapper på rota som har rare navn (se bilde). Oppi disse ligger igjen en mappe med navnet <Update> men denne får jeg ikke tilgang til. Properties forteller meg at de inneholder 0 bytes og at de er read only (dog markert med firkant og ikke hake). Når jeg prøver å slette så får jeg bare beskjed om at jeg ikke har rettighetene som trengs (hverken på laptop med XP eller stasjonær med Vista). Jeg skjønner ikkeno'! Hvis dette er noen form for systemmappe synes jeg det er snodig siden de ligger på en ekstern disk uten noen aktiv programvare på, den inneholder kun filer som er til backup. Noen som vet hva detta er? Og ikke minst hvordan jeg blir kvitt de? De er irriterende All hjelp mottas med stooor takknemlighet -p Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Forsvinner de hvis du velger å skjule operativsystemfiler, eller skjulte filer fra mappealternativer? Hvis de enda er der etter alt annet er skjult, så kan du jo bare slette de ved bruke gipo@moveonebot, event. ta en sikkerhetskopi av mappene først. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Du må ta eierskap på mappene. 1. Høyreklikk på mappene og velg properties. Velg så fanen security. 2. Klikk på advanced nederst 3. Finn fram til fanen Owner og klikk på brukeren din. Når det er gjort merker du av "Replace owner on subcontainers and objects". 4. Klikk OK. Da skal du kunne få slettet mappene. Mer info finnes her i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=229990 Endret 28. mars 2008 av TCi Lenke til kommentar
*.pdr Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2008 Fantastisk TCi! It did the trick. Det lå noen microsoft installere i <update>mappene, intet av viktighet og nå er jeg kvitt skiten! Takker og bukker -p Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå