Gå til innhold

Trenger hjelp med underlige problemmapper: får ikke slettet, har rare navn og de virker tomme

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et amatørmessig spørsmål, men dette irriterer meg sånn og jeg finner ingen løsning. Så altså...:

På min eksterne backup disk ligger det tre mapper på rota som har rare navn (se bilde). post-89237-1206615480_thumb.jpg

Oppi disse ligger igjen en mappe med navnet <Update> men denne får jeg ikke tilgang til. Properties forteller meg at de inneholder 0 bytes og at de er read only (dog markert med firkant og ikke hake).

Når jeg prøver å slette så får jeg bare beskjed om at jeg ikke har rettighetene som trengs (hverken på laptop med XP eller stasjonær med Vista).

Jeg skjønner ikkeno'! Hvis dette er noen form for systemmappe synes jeg det er snodig siden de ligger på en ekstern disk uten noen aktiv programvare på, den inneholder kun filer som er til backup. Noen som vet hva detta er? Og ikke minst hvordan jeg blir kvitt de? De er irriterende :mad:

All hjelp mottas med stooor takknemlighet

-p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsvinner de hvis du velger å skjule operativsystemfiler, eller skjulte filer fra mappealternativer? Hvis de enda er der etter alt annet er skjult, så kan du jo bare slette de ved bruke gipo@moveonebot, event. ta en sikkerhetskopi av mappene først.

Lenke til kommentar

Du må ta eierskap på mappene.

1. Høyreklikk på mappene og velg properties. Velg så fanen security.

2. Klikk på advanced nederst

3. Finn fram til fanen Owner og klikk på brukeren din. Når det er gjort merker du av "Replace owner on subcontainers and objects".

4. Klikk OK.

Da skal du kunne få slettet mappene.

Mer info finnes her i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=229990

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...