petterpann Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Dokumentforfalskning, har ikke det en strafferamme som tilsier fengsel? Når du i tillegg lyver og kjører uten førerkortet rett før din egen oppkjøring må du bare ha det så godt. Det verste er at du ikke LÆRER. Du kommer heller opp med et latterlig gamblingsforsøk ved å si at du har "mista" førerkortet, men heller tar vare på det. Tipper du får rulleblad, bot, kanskje i verste fall fengsel om du blir dømt for alt. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Jeg forsto det slik at politisønnen har sladra jeg da, men tar jeg feil? Det hadde jeg i alle fall gjort hvis jeg hadde et sammenstøt med en idiot uten førerkort. Ville bare sagt ja-ja til alt pisset vedkommende sa, og så ringt purken i det sekundet han stakk av gårde "det er en blå xxxxx med regnr CC XXXXX som kjører mot xxxxx. sjåføren kjører uten gydlig førerkort." EDIT: Jeg regner med jeg vil få en bot på 750 kroner for å ikke ha med førerkortet dersom jeg blir stoppa på vei hjem fra jobb før jeg har fått tak i det. (tror det ligger i bukselommen på en av buksene jeg har vasket) En bekjent ble stoppet mens han kjørte min bil, hadde ikke med seg sitt førerkort, men bløffa seg vekk fra bot. Sa han kom på at han hadde glemt lappen sin og mobilen sin på jobb, og ikke så annen utvei enn å kjøre på jobb for å hente sakene (og at han var på vei dit nå) Endret 28. mars 2008 av L_C Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg forsto det slik at politisønnen har sladra jeg da, men tar jeg feil? Det hadde jeg i alle fall gjort hvis jeg hadde et sammenstøt med en idiot uten førerkort. Ville bare sagt ja-ja til alt pisset vedkommende sa, og så ringt purken i det sekundet han stakk av gårde "det er en blå xxxxx med regnr CC XXXXX som kjører mot xxxxx. sjåføren kjører uten gydlig førerkort." EDIT: Jeg regner med jeg vil få en bot på 750 kroner for å ikke ha med førerkortet dersom jeg blir stoppa på vei hjem fra jobb før jeg har fått tak i det. (tror det ligger i bukselommen på en av buksene jeg har vasket) En bekjent ble stoppet mens han kjørte min bil, hadde ikke med seg sitt førerkort, men bløffa seg vekk fra bot. Sa han kom på at han hadde glemt lappen sin og mobilen sin på jobb, og ikke så annen utvei enn å kjøre på jobb for å hente sakene (og at han var på vei dit nå) Da er du medskyldig siden du også må undertegne papiret. You go girl! Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) neida, jeg frykta for livet mitt da jeg var redd han skulle gjøre meg noe hvis jeg ikke spilte med Men hvis ikke politisønnen fortalte faren sin/politiet om hva som hadde hendt, hvordan fikk de da snusen i det? EDIT: Da jeg ble påkjørt og skadet i høst (kjørte scooter og ble meid ned av en bil) var det ingen som hadde skademelding. Det var midt på natta og ingen ringte purken (jeg var ikke i stand til det siden jeg var i sjokk) Hadde de folka som meide meg ned vært "smarte" hadde de bare stukket av uten å gi meg navnet sitt eller noe. Siden det var de som hadde all skyld liksom.. Endret 28. mars 2008 av L_C Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg tjener såpass at en bot ikke akkurat tømmer meg for brød i huset.Jobben her er jeg avhengig av egen bil fra og med 10.04 faktisk, ellers er det game over. Heller i værste tilfelde, betale et ekstra par tusen i mnd, enn å miste hus, bil og jobb. Du er 19-20 år og har eget hus? Jøss... Hvaslags jobb tjener man så mye på om jeg får spørre? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 forresten, hva om jeg hadde signert egenmeldingen med klara klovn eller abi acmut sayid FØR jeg ringte purken? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 forresten, hva om jeg hadde signert egenmeldingen med klara klovn eller abi acmut sayid FØR jeg ringte purken? Dokumentforfalsking Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 ikke søren om jeg hadde turt å protestere dersom en hissig skalla svær fyr skulle ha meg til å skrive under på noe som var feil . Man sier ikke nei til ustabile folk som har gjort dumme ting. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Selvfølgelig. Må vel være en selvfølge at loven tar stilling til det om du blir presset og melder ifra etterpå Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg tjener såpass at en bot ikke akkurat tømmer meg for brød i huset.Jobben her er jeg avhengig av egen bil fra og med 10.04 faktisk, ellers er det game over. Heller i værste tilfelde, betale et ekstra par tusen i mnd, enn å miste hus, bil og jobb. Du er 19-20 år og har eget hus? Jøss... Hvaslags jobb tjener man så mye på om jeg får spørre? Frakt av kokain mellom grensene? Kanskje han bare jobber i pappas firma? Nei, da ville han neppe fått sparken ... jeg er tom for forslag. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg tjener såpass at en bot ikke akkurat tømmer meg for brød i huset.Jobben her er jeg avhengig av egen bil fra og med 10.04 faktisk, ellers er det game over. Heller i værste tilfelde, betale et ekstra par tusen i mnd, enn å miste hus, bil og jobb. Du er 19-20 år og har eget hus? Jøss... Hvaslags jobb tjener man så mye på om jeg får spørre? Frakt av kokain mellom grensene? Kanskje han bare jobber i pappas firma? Nei, da ville han neppe fått sparken ... jeg er tom for forslag. Lottomillionærer er ikke som andre millionærer. Lenke til kommentar
Turtlis Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Jeg har ikke førerkort, så han og jeg ble enige om at vi setter kompis av meg som sjåfør under skademeldinga, slik at jeg slipper teite konsekvenser og at forsikringen vil dekke dette for meg, istedet for å streve ut av egen lomme. snakk om å ha bæsja på leggen! Var det sønnen til politimannen som sa at det var greit dere at dere gjorde det slik?? Isåfall bør jo han også straffes. Jeg tipper bot og noen mnd utsettelse -hvis du blir dømt. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 hvis det er slik jeg tror, at politisønnen sladra, så vil det medføre svært formildende omstendigheter for han. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 For ikke å si at politisønnen har medvirket til dokumentforfalskning og forsøk på forsikringssvindel. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Og fra nå av så holder vi seriøsiteten oppe, det er tross alt et juridisk forum. MVH KVTL Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Det er jo vanskelig å eventuelt skulle "bevise" at politi-sønnen hadde noe med, eller visste om at det var feil underskrift da. Med mindre det kan bevises at dere kjente hverandre på forhånd. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 Hvorfor ellers skulle trådstarter bli tiltalt for dokumentforfalskning og forsikringssvindel hvis ikke politisønnen visste om det og sladret videre? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Siktelsen gjelder dokumentforfalskning i forbindelse med utfylling og signering av skademeldingsskjema etter et uhell. Sist eg fylte ut et slikt var vi nødt til å være to stk. Dvs, begge signerte på at den utfylte informasjonen stemte. I et av tilfellene eg hadde behov for å fylle ut skademeldingsskjema hvor føreren av bilen ikke hadde førerkortet med seg fikk vedkommende en kamerat til å kjøre hjem til seg og hente det. I dette tilfellet, og de før og etter har vært fylt ut på en slik måte at begge har notert sin side av saken og signert på at alle opplysninger stemmer. Dersom politimann-sønnen har signert er han like skyldig som trådstarter her. Lenke til kommentar
badseeds Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 (endret) Her var det mange finurlige, utspekulerte og rett ut teite løsninger på et relativt simpelt problem. Enkelte i denne diskusjonen virker rett og slett blottet for fornuft; trådstarter inkludert. Det eneste du faktisk har gjort rett i denne saken er å legge alle kortene på bordet når politiet kom på døren. Av godvilje kan jeg se bort fra det faktum at du rent faktisk ikke hadde noe valg, slik at det i hvert fall er noe du kan roses for i denne saken. Det at du trenger bil i arbeid, er redd for å miste bil, hus o.l., er (dessverre?) i rettsstaten Norge ikke nok til å kunne ta loven i egne hender. Du kan ikke begå nye straffbare forhold fordi du ønsker å verne om slike goder. Derimot har vi et av verdens beste rettssystemer, og du skal heller ikke se bort fra at domstolene vil imøtekomme enkelte av dine krav dersom du spiller kortene dine riktig. Det virker sannerlig ikke som om du forstår alvoret av det kaoset du befinner deg i når du åpenlyst diskuterer på hvilken måte du best kan komme deg ut av «klemma» på. Som du selv sier så fint: «ikke alle perfekte», og det er det heller ingen som forventer at du skal være. Det som allikevel forventes av en person på din alder er at man er i stand til å ta ansvar for sine handlinger. Du vil utvilsomt finne deg selv i mye større problemer dersom du begynner å klekke ut en «smart plan» for å forminske ditt eget ansvar i saken. Etter det jeg forstår startet du denne tråden for å søke råd. Jeg skal avslutningsvis gi deg et veldig godt et: du har allerede gjort èn feil, ikke gjør flere. Vær ærlig og ta den straffen som eventuelt måtte komme. - Simen Endret 29. mars 2008 av badseeds Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå