Senshi Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hei! Noen som har forslag til en GPS tracking sak til bilen? Noe man kan skjule i bilen, slik at man kan spore den hvis bilen blir stjålet? Gjerne med mulighet for at jeg kan "følge" bilen på PC-en, og se fart etc, og at den lagrer data på minnekort eller noe sånt? Slik at jeg kan se om de som låner bilen, kjører pent... Har sett litt på TrackGuard, men fant ikke ut om man kan følge med på/spore bilen selv. I tillegg var dette noe dyrt. Ser for meg at det må finnes en billigere løsning? Noen som har litt mer peiling på dette enn meg? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Du får vel mange håndholdte GPSer som har denne funksjonen. Ser dog ikke helt nytten såfremt du ikke skal bruke den som tracking i forbindelse med forsikring. Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Har håndholdte GPS'er denne funksjonen? At jeg kan spore bilen min når noen kjører den? Uten at de merker det? Skal også kunne brukes til å spore opp bilen om den blir stjålet ja. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Har håndholdte GPS'er denne funksjonen? At jeg kan spore bilen min når noen kjører den? Uten at de merker det? Skal også kunne brukes til å spore opp bilen om den blir stjålet ja. Ja, hvorfor skal du spore bilen ved utlån? Og ja, som jeg skrev, det finnes håndholdte GPSer med denne funksjonen. Det hadde vært litt dumt å skrive det hvis det ikke stemte, er du ikke enig? Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2008 Har håndholdte GPS'er denne funksjonen? At jeg kan spore bilen min når noen kjører den? Uten at de merker det? Skal også kunne brukes til å spore opp bilen om den blir stjålet ja. Ja, hvorfor skal du spore bilen ved utlån? Og ja, som jeg skrev, det finnes håndholdte GPSer med denne funksjonen. Det hadde vært litt dumt å skrive det hvis det ikke stemte, er du ikke enig? Kan du nevne noen da? Skjønner ikke helt åssen type GPS du tenker på. Tenker du en med spor logg lixom? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 28. mars 2008 Del Skrevet 28. mars 2008 (endret) Snakk med en radioamatør, (ta kurs) da kan du ha en radio skjult i bilen. Til denne kobler du en "dings", og via APRS i Finland kan du da se på et kart hvor bilen kjører - har kjørt. Det finnes mange baser rundt i Norge som fanger opp ID`n. På rett strekning gir den en impuls på ca hver 900 meter. ellers er det vel hver gang man svinger så så mye.... Endret 28. mars 2008 av Autofil Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mars 2008 Del Skrevet 29. mars 2008 Elfa har denne: http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...l?dok=12068.htm Tror de har en laget for kjøretøy også men jeg fant den ikke i farten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå