Gå til innhold

Proteiner, selvom man går ned i vektt?


Anbefalte innlegg

Uansett om trådstarter ikke tar fullt så store porsjoner som 100g protein hver gang eller deromkring, så ser man fort at hans energiforbruk vil ligge godt over inntaket, om han ikke ligger i koma.

Mao vil det tære på muskler i tillegg til fettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder på og rydde opp i ett nokså sunt men rotete kosthold nå, håper på og kunne komme tilbake snart med en fullstendig liste over proteiner, og kcal jeg får i meg per dag, på den måten blir det lettere og avgjøre hvor mange proteiner jeg skal ha i meg per dag og også justere energi inntaket etterhvert som jeg går ned i vekt, sitter med vekt, innholdfortegnelser og kalkulator as we speak.

 

Når det gjelder kcal i proteiner så gikk jeg ut fra at kcal mengen som stod bak på pakka stemte overens med innholdet i boksen uavhengig av hvor kaloriene kommer fra? Stemmer ikke dette? Får jeg bare vite innholdfortegnelsen til alt annet ann proteinet?

 

Og til deg PiaJenta: Så skjønner jeg deg veldig godt, klarer ikke spise noe av det du never heller, men prøv med litt rent kjøtt, kylling fileter, svinekjøtt etc etc.

Endret av Hoon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Trener du noen form for kardio? Jeg spør siden det er lite effektivt å gå ned i vekt ved styrketrening fordi løfting av vekter brenner få kalorier.

 

Styrketrening brenner få kalorier? Neppe.

 

Har 20-30 min kardio før det programmet.

 

Kjør heller kardio etter programmet.

Lenke til kommentar

Holder nå på og planlegge kosten min men jeg aner ikke noe om hvordan jeg skal finne ut hvilket inntake jeg skal ligge på? tenkte rundt 2000kcal pluss proteinpulver.

Har fortsatt ikke klart og finne ut hvordan jeg skal beregne hvilken forbrenning jeg har.

Lenke til kommentar

Ifølge den kalkulatoren så skal jeg ligge på et tforbruk på ca 3700kcal per dag rundt 3000kcal hvis jeg vil ned i vekt, jeg sliter med og komme meg opp til 2000kcal uten og gå rundt og være mett hele tiden, kan ikke se for meg hvordan jeg skal komme meg opp på 3000kcal per dag, drikke oliven olje?

Lenke til kommentar
Proteinfabrikken har et pulver som er ren kasein. Lavere GI enn myse og ypperlig til kveldsmat for å unngå karbohydrater helt.

GI?

GI eller Glykemisk Indeks er et mål(dårlig mål) for hvor fort\mye insulin kroppen utsonderer etter inntak av karbohydrat. Ulike former for karbohydrater har ulik GI. Dette har ikke noe med proteiner å gjøre, proteiner har ikke "GI" selv om visse aminosyrer har vist seg å utsondere litt insulin. Det du tenker på er hvor raskt opptaket av ulike proteiner skjer fra tarmen. Myse isolat er det som blir raskets nedbrytes til aminosyrer, så kommer myse konsentrat med også rask nedbrytningsgrad, og til slutt kasein som du nevner med tregest nedbrytning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...