Gå til innhold

Proteiner, selvom man går ned i vektt?


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal begynne og trene nå, jeg holder på og gå ned i vekt og dette går veldig bra.

Men er det lurt at jeg begynner med protein tilskudd nå som jeg skal begynne og trene, vil dette påvirke evnen til og gå ned i vekt? Noen som eventuelt har forslag til ting som kan spises før og etter trening, har ett veldig bra kosthold fra før, begynner med grunnprogrammet i Release Your Potential i neste uke. Eventuelt andre ting som burde inntas i forbindelse med og begynne og trene, fra før tar jeg omega3 og multivitaminer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at jeg ikke har råd til og spise mat med høyt protein innhold hele dagen. Pluss at på diett blir det vanskelig og spise så mye proteinrik mat at det er nok til og dekke behovet og være i kalori underskudd sammtidig. NÅ som jeg skal begynne og tenkte jeg det var dumt og være i underskudd av proteiner og at dette kansje kunne føre til muskeltap, spesielt siden jeg har ett kaloriunderskudd fra før.

 

Er det så fryktelig mye kalorier i proteinpulver?(finner ingen vare deklarasjoner for øyeblikket)

Endret av Hoon
Lenke til kommentar
Er det så fryktelig mye kalorier i proteinpulver?(finner ingen vare deklarasjoner for øyeblikket)

 

Har ikke boksen med meg på jobb, men husker jeg ikke helt feil har proteinpulverne stort sett 70-80% protein, resten er bl.a. kalorier/karbohydrater. Om du balanserer det med den andre kosten din, kutter du ut en brødskive f.eks. og tar heller en scope pulver.

Lenke til kommentar

Ok jeg har kikket på PF sin protein shake, 1dose (som jeg antar er 30g) kommer på 121kcal, så planen min var og ha 10gproteiner før trening og 20g etter(121kcal). Og 30g proteinshake som kveldsmåltid. Dette resulterer i tilsammen 242kcal per dag noe som her ganske overkommelig i og med at jeg erstatter kveldsmåltidet som nå består av 2 skiver vita hjertegobrød med leverpostei.

Endret av Hoon
Lenke til kommentar

Kosthold:

 

Morgen = 2brødskiver(vita hjertego ekstra grov) med leverpostei, agurk, tomat omega3 og multivitamin

 

Lunsj = Litt forskjellig, par brødskiver med ost, noe frukt(kommer litt ann på hva som er tigjengelig).

 

Middag = Kylligfilet, Svinekjøtt eller Karbonadedeig med Casewnøtter, salat, agurk, tomater, chili, brokkoli, og en halv pose boil in bag ris.

 

Mellommåltid = Appelsin, Eple, Banan, og kaffe.

 

Kveldsmat = Omelett(2 egg) tomater, agurk. (Ønsker og erstatte med 30g whey tech fra PF)

 

Holder meg ganske fast til dette, drikkker kaffe, vann eller farris i mellom.

 

Pleier og ta 24 timer hver andre uke hvor jeg bare eter masse karbs og og prøver og holde meg på ett overskudd av kcal.

 

Har fungert veldig bra hittil, kom gjerne med forbedringer :)

 

Treningsprogrammet jeg følger er:

 

Beinpress på ett bein 1 x 8-12 reps

Legger 1 x 8-12 reps

Benkpress 1 x 8-12 reps

Roing 1 x 8-12 reps

Skulderpress 1 x 8-12 reps

Nedtrekk 1 x 8-12 reps

Biceps 1 x 8-12 reps

Triceps 1 x 8-12 reps

Mage 1 x 8-12 reps

Rygghev 1 x 8-12 reps

 

3 dager i uken for og komme i gang og heller gå over på ett annet programm når jeg har kommet mer i form.

 

Current Status:

Høyde: 182cm

Vekt: 112

Gått ned fra 124 siden februar kun med kostoholdet over og ingen trening.

 

Foreløpig plan er og få i seg 10g proteiner før trening, 20 etter og 30 til kvelds. Vet ikke om jeg kansje skulle hatt mer.

Lenke til kommentar

Har 20-30 min kardio før det programmet.

 

Jeg holder meg til en informasjonskilde når det gjelder trening kosthold og vektnedgang, artiklene som ligger på www.myorevolution.no. De mener at diett er like effektivt som kardio og at styrketrening kan være bra for og vedlikeholde muskler og øke forbrenning etter selve treningsøkten. Grunnen til at jeg har holdt meg kun til dette stedet er at det virker som de har peil, de snakker aldri om teorier og luftslott men harde fakta. Og har hørt mye bra omtale om stedet.

 

Her er artikelen jeg referete til over: http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=48

Endret av Hoon
Lenke til kommentar
Er det så fryktelig mye kalorier i proteinpulver?(finner ingen vare deklarasjoner for øyeblikket)

 

Har ikke boksen med meg på jobb, men husker jeg ikke helt feil har proteinpulverne stort sett 70-80% protein, resten er bl.a. kalorier/karbohydrater. Om du balanserer det med den andre kosten din, kutter du ut en brødskive f.eks. og tar heller en scope pulver.

Resten er kalorier/karbohydrater? Vet du hva en kalori er? :)

 

Kjør heller kardio en dag du ikke trener styrke. Det programmet der var også så som så.

Lenke til kommentar

Finn deg et bedre program. Du kan egentlig bytte ut alt det der, og heller kjøre f.eks

 

Knebøy

Benkpress

Stangroing

Dips

 

Der får du hele kroppen med.

 

Så kan du eventuelt slenge på en økt til, som kan se sånn ut.

 

Knebøy

Press

Markløft

Chins

 

Så kan du kjøre annenhver (ABA/BAB osv)

Lenke til kommentar

Hehe som sagt dette er kun ett program jeg skal følge i 6-8 uker for og komme litt i form før jeg begynner og trene ordentlig så vil jeg gå over til ett annet programm litt mer likt som ditt. Har ikke trent på 2år. Grunnen til at jeg vil bruke det programmet er at jeg har brukt det før og er ganske trygg på det :)

 

Men vi er litt offtopic nå, hva synes dere om kostholdet og de endringene jeg har tenkt til og gjøre, virker protein mengden bra og er det fornuftig og erstatte kveldsmaten med shake?

60g protein om dagen for en kar på 113 kilo, for mye eller for lite?

Skal man ta proteiner hver dag eller bare de dagene man trener?

Lenke til kommentar
Er det så fryktelig mye kalorier i proteinpulver?(finner ingen vare deklarasjoner for øyeblikket)

 

Har ikke boksen med meg på jobb, men husker jeg ikke helt feil har proteinpulverne stort sett 70-80% protein, resten er bl.a. kalorier/karbohydrater. Om du balanserer det med den andre kosten din, kutter du ut en brødskive f.eks. og tar heller en scope pulver.

Resten er kalorier/karbohydrater? Vet du hva en kalori er? :)

 

Kjør heller kardio en dag du ikke trener styrke. Det programmet der var også så som så.

Jeg vet godt hva en kalori er og jeg har regnet ut mengden jeg får i meg per dag, kan ikke gå ut fra annet enn den deklarasjonen som står på pakken. Og som sagt jeg kutter ut ett brødmåltid for og få plass til dette. Proteinene jeg har kjøpt inneholder 82%protein. Og har 388kcal per 100g, så hvis jeg baserer meg på 60g protein pulver per dag så vil jeg få i meg 228,8kcal fra proteinpulver om dagen.

 

Mengden proteinpulver vet jeg ikke om burde ha vært større eller mindre, er det noen måte og finne ut hvor mye jeg burde ha i meg på en dag?

Endret av Hoon
Lenke til kommentar

60g proteiner for en fyr på 113 er laaangt under det du bør få i deg. Proteiner er byggesteinene når det kommer til muskler, du vil ikke klare å bygge noe på det inntaket der.

 

Les nutrition for newbies på t-nation.com :)

 

Edit.

 

Forresten, hvor mange kcal får du i deg pr dag? Tipper på for lite.

Endret av Stian89
Lenke til kommentar
60g proteiner for en fyr på 113 er laaangt under det du bør få i deg. Proteiner er byggesteinene når det kommer til muskler, du vil ikke klare å bygge noe på det inntaket der.

 

Les nutrition for newbies på t-nation.com :)

 

Edit.

 

Forresten, hvor mange kcal får du i deg pr dag? Tipper på for lite.

Skal lese nå :)

 

Vet ikke hvor mye det er per dag, men det skal jeg finne ut, noen som har noen tips annet enn og veie hver brødskive og regne det ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...