Bakke Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Vil Sir Ian igjen stille opp som trollmannen Gandalf? Les mer Lenke til kommentar
Toset Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Må nesten ha med Ian som Gandalf for at dette skal bli bra. Blir for dumt å bytte skuespiller nå... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Håper de beholder så mange som mulig! Ian må hvert fall være med, var den beste av alle i Ringenes Herre filmene! Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Håper de får med mesteparten av den gamle stallen på Hobbiten, blir liksom ikke det samme uten. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Tja, er det så mange andre som kan være med da? Bilbo var jo mye yngre, men han kan de vel i teorien putte inn i Hobbiten med samme skuespiller. Ellers var jo ingen av disse andre med, Frodo, Sam, Aragorn, Boromir, Legolas, Gimli osv. De kom først i Ringenes Herre. Så blir nok fint lite av LotR skuespillerene utenom kanskje Bilbo og Gandalf Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Nå er det vell bare gandalf som kan spilles av den samme viss jeg ikke husker feil. Er tross alt nesten 100 år tilbake i tid dette. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Ian Holm kan spille Bilbo Dog har jo han pensjonert seg Men er lov til å håpe, liker han svært godt Endret 27. mars 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
akarno Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Nå er det vell bare gandalf som kan spilles av den samme viss jeg ikke husker feil. Er tross alt nesten 100 år tilbake i tid dette. I og med at trollmenn i lotr universet ikke eldes som mennesker tror jeg gandalf er den eneste som kanskje burde være spillt av LOTR-skuespillerene. Nå er det så lenge siden jeg har lest hobbiten også, og jeg husker ikke om det var alver med, men da er jo de også aktuelle. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Thanduril (faren til Legolas) er vell med? Kongen av Mirkwood om jeg ikke husker helt feil? Har jo en haug av dverger, så han som spilte Gimli kan vell fint snike seg inn der Endret 27. mars 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Hadde vore supert om han vart med, ein ny Gandalf hadde blitt veldig feil. No er han riktignok 69 år og dei bør få i gang filmen før han blir alt for gammal. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Var faren til gimli en av dvergene som var med? Var forresten Thanduril med på rådet i Rivendell? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Var faren til gimli en av dvergene som var med? Var forresten Thanduril med på rådet i Rivendell? Det var han kanskje ja. Faren til Gimli, Gloin er vell med tror jeg Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Elrond er med i Hobbiten også, Hugo Weaving må vel nesten spille han i Hobbiten også om mulig, blir dumt ellers. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Ja til Sir Ian Mckellen, Ian Holm og Hugo Weaving! Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 McKellen var glimrande som Gandalf i Ringenes Herre-trilogien, vil bli enormt skuffa om han ikkje får samme rolla i Hobbiten. Ian Holm er eg meir i tvil om...Bilbo var vel like gammal når han la ut på sitt eventyr som Frodo var i starten av RH. Trur det kan bli vanskeleg å gjere den illusjonen truverdig med ein skodespelar godt oppe i 70-åra. Trur dei må nøye seg med å gjenbruke skodespelarane for dei udødelege karakterane. Kay Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Er det ikke slik at når Bilbo flyte 111år, så så han identisk ut som han gjorde da han fant ringen? Trodde det lå noe der, at Bilbo ikke aldret når han hadde ringen? Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 (endret) Hmm, når du seier det, so kommenterte vel Gandalf at Bilbo ikkje såg eldre ut når dei traff kvarandre på starten av Ringens Brorskap. Og nærmare undersøkelsar avslørar at Bilbo var litt eldre enn Frodo når eventyret starta. Han var femti, noko som vel skulle tilsvare noko slikt som ein stad i 30-åra for eit menneske. No synest eg kanskje han såg litt eldre ut i filmen. Eg er ikkje sikker på om ringen stoppa aldringa, eller om han berre fekk ho til å gå mykje seinare. Det som er spørsmålet er uansett om Ian Holm kan spele ein relativt ung hobbit i ei sopass aktiv rolle. Kay Endret 27. mars 2008 av KayAU Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Sir Ian er jo eventyrlig, så det skulle bare mangle at han er med i Hobbiten. De har jo tenkt å la han spille en yngre Magneto i spin-off (om den blir noe av), så da kan han like godt spille en 100 år yngre Gandalv Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Alderen har definitivt ikkje noko å seie for Gandalf, sidan han er udødeleg, og ikkje eldast på nokon samanliknbar måte som dei andre. Han òg dei andre trollmannane har neppe forandra seg i løpet av dei 2000 åra dei rusla rundt i Midgard. Kay Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 27. mars 2008 Del Skrevet 27. mars 2008 Men Sir Ian eldres. Så det er der utfordringen ligger. Ikke det at det skal være så vanskelig, Gandalf så jo eldre ut en skuespilleren i LOTR-filmene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg