Gå til innhold

MacroVision

Break

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har en Compaq EVO1020n bærbar maskin.. Denne har en DVD/CD-RW stasjon... Jeg koplet TV'n min til skjermkortet på maskinen og fikk frem bildet og alt var bare gull og grønne enger.. Men når jeg satt inn en DVD film og skulle se denne på TV'n så fikk jeg bare bildet på pc'n..

Jeg konfronterte dette med en kollega på jobben og han sa at dette har noe med en liten dritt ting som heter: MacroVision..

Jeg har lett lenge etter et prog som fjerner denne, men har ikke funnet noe enda..

Er det noen av dere som har noe gode tips, eller et bra prog som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hallo!

Jeg har en Compaq EVO1020n bærbar maskin.. Denne har en DVD/CD-RW stasjon... Jeg koplet TV'n min til skjermkortet på maskinen og fikk frem bildet og alt var bare gull og grønne enger.. Men når jeg satt inn en DVD film og skulle se denne på TV'n så fikk jeg bare bildet på pc'n..  

Jeg konfronterte dette med en kollega på jobben og han sa at dette har noe med en liten dritt ting som heter: MacroVision..

Jeg har lett lenge etter et prog som fjerner denne, men har ikke funnet noe enda..

Er det noen av dere som har noe gode tips, eller et bra prog som kan anbefales?

Tror nok problemet ligger i skjermkortet ditt, eventuelt driverne til dette, da det nok ikke støtter å vise DVD både på TV'en og PC'en samtidlig. Dette er tilfelle med mitt GF4 Ti 4200 kort når jeg bruker detonator 40.XX drivere eller høyere. Bruk KaZaA og hent deg ned TVTool, innstaller dette, les "bruksanvisningen", og still inn TVTool riktig, og DVD'en på den bærbare vil virke fint til å spille DVD-filmer på TV'en eller PC'en, bare ikke begge to samtidlig. Altså enten på TV'en eller på PC'en.

Tror nok det første svaret du fikk ( husker ikke i forbifarten av hvem ) nok dreide seg mer om DVD-sonesystemet, og dette har lite å gjøre med det problemet du virker å ha.

Post en tråd hvis problemet løser seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...